Stiri Brasov

Consilierii locali propun din nou, în prag de campanie, gratuitate pe RAT pentru toţi pensionarii. Ce părere aveţi?

Autobuz rat brasovDacă la Ploieşti s-a putut, şi la Braşov se poate. Aceasta este părerea consilierilor locali braşoveni ai PSD, care au propus acordarea gratuităţii pe RAT pentru toţi pensionarii din municipiul Braşov. În Ploieşti, Consiliul Local a decis ca începând cu 1 aprilie toate persoanele care locuiesc în municipiu şi au venituri de sub 3.000 de lei să beneficieze de gratuitate totală pe transportul în comun, cel puţin până la finele anului 2015. Acordarea gratuităţii pe RAT pentru pensionari este o propunere a candidaţilor social-democraţi încă din campania electorală pentru alegerile locale din iunie 2012, dar nu s-a mai materializat. Cu ani în urmă, edilii au mai acordat o asemenea facilitate pentru vârstnici, însă au renunţat, fiindcă se cheltuia foarte mult de la bugetul local pentru subvenţionarea RAT Braşov.

Cine beneficiază în prezent de gratuităţi

În prezent, la Braşov, doar pensionarii cu venituri de până la 800 de lei primesc 10 călătorii gratuite pe RAT, lunar, iar restul plătesc 50% din valoarea unei călătorii. „Cei şase consilieri ai PSD am venit cu această propunere care să fie dezbătută în şedinţa viitoare. O să vedem dacă avem susţinerea şi altor consilieri, pentru a se putea aproba acest proiect. Ploieştiul este un oraş de dimensiuni similare Braşovului, care are un buget similar cu al Braşovului şi cred că s-ar putea acorda şi la noi o asemenea facilitate cel puţin pentru pensionari”, a precizat consilierul local PSD Cătălin Leonte, şeful Comisiei de Buget – Finanţe din cadrul Consiliului Local Braşov.

Cu cât creşte subvenţia, la Ploieşti

Pentru anul în curs, RAT Braşov primeşte o subvenţie de 38 de milioane de lei, iar acordarea gratuităţii totale pentru pensionari ar însemna automat o creştere a fondurilor alocate de la bugetul local acestei regii. De exemplu, în Ploieşti, Primăria va aloca companiei de transport local o subvenţie de  62.970.000 lei, în 2014, şi de 64.544.249 lei, în 2015, după ce aproape 95% din populaţie beneficiază de gratuitate pe transportul în comun. Gratuitatea a fost acordată la Ploieşti pe perioada derulării lucrărilor de modernizare a liniilor de tramvai şi a infrastructurii stradale aferente, iar prin această măsură, municipalitatea doreşte să încurajeze utilizarea de către cetăţeni a transportului public pentru a evita supraaglomerarea traficului rutier în zonele afectate de lucrări.

3 Comentarii

  1. Daca vor sa faca gratuit sa faca gratuit pe toata lumea…
    Asa vor mai scapa si de niste cheltuieli cu biletele, distributia lor… mai sunt si cei 40 de controlori care produc regiei o cheltuiala de 5 mii de euro anual… 5.000×40=200.000 mii euro… daca mai adaugam si vanzatorii de bilete si costul propriu-zis al tiparirii biletelor ajungem la un 2 mil lei…
    Finantare europeana pentru achizitionarea mai multor troleibuze nu se poate obtine?! … nu de alta dar e mai ieftin transportul cu troleibuzul…
    Daca ar fi transportul gratuit am mai scapa si de aglomeratia din trafic…

  2. O parere foarte proasta, la fel cum sunt toate masurile de pomana electorala, singurul lucru pe care stie PSD s icomunistii sai sa il faca. TVA redus la paine, egal cu zero, in conditiile in care apar taxe noi mereu. Electorata, o pacaleala imensa pentru amaratii aia care nu isi mai pot plati creditele, care dupa expirarea electoratei or sa simta ghilotina direct in cap.
    Si asta e o porcarie sinistra. Va conduce la cresterile altor taxe locale platite cu precadere de agentii economici si populatia activa. Ce-i asta?
    Si va rog, precizati dvs. macar pentru corectitudinea informatiei si poate pricep si talambii aia de la PSD ca masura fratilor lor bolsevici de la Ploiesti este oricum TEMPORARA, cat timp se reabiliteaza calea de rulare a tramvaiului…

    • Ce inseamna sa iei doar suprafata e ceea ce fac altii. Actiunea de la Ploiesti este total justificata si aparent destul de bine gandita. La Brasov ar fi doar o actiune populista. La Brasov se face bine ce se face momentan. Se reduce numarul de taxiuri, va creste automat pretul/km, daca ne uitam in Polonia, pretul taxiuliu este mai de graba apropiat pretului din Germania decat din Romania. Inevitabil vom ajunge si noi acolo.
      In plus, odata ce RAT BV va fi incheiat modernizarea, o sa devina din ce in ce mai atractiv mersul cu trasportul in comun.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*