O serie de staţii RAT, dar şi zonele din apropierea unor benzinării sau intersecţii s-au transformat peste noapte în „mini-autogări” sau garaje pentru microbuzele şi autobuzele unor firme de transport, iar fenomenul tinde să ia o tot mai mare amploare. Astfel, reprezentanţii Primăriei împreună cu cei ai RAT Braşov au monitorizat în ultima lună toate activităţile de transport persoane de pe raza municipiului, pentru a vedea cât de legale sunt acestea.
Primarul George Scripcaru a ţinut să sublinieze faptul că operatorii de transport persoane care nu au nici un fel de autorizaţie pentru îmbarcare şi debarcarea pasagerilor sau gararea autobuzelor în Braşov nu fac altceva decât să încurce traficul şi vrea să facă ordine la acest capitol. „Avem mai multe astfel de exemple în oraş, unde vin autocare şi din străinătate şi staţionează fie pe lângă vreo benzinărie, fie în staţiile RAT pentru a îmbarca şi debarca pasagerii. Totodată, sunt şi firme care le dau şoferilor autobuzul acasă tocmai pentru a scăpa de grija garării sale, cum este în Răcădău, sau şoferi care vin din afara municipiului şi stau în chirie într-un apartament şi îşi lasă microbuzele în faţa blocului, cum este pe strada Hărmanului, în zona IUS, unde au fost parcate şi câte opt microbuze odată, pe domeniul public”, a explicat primarul George Scripcaru.
În autogări se plătesc taxe, pe străzi… nu
Operatorii de transport profită de faptul că pentru staţionarea în staţiile RAT sau prin diverse aşa-zise parcări nu plătesc nici un leu, în timp ce dacă ar gara în autogările special amenajate din oraş ar trebui să plătească unele taxe. „Vom sesiza Autoritatea Rutieră Română să ia măsurile care se impun, pentru că, până acum, nu au acţionat deloc. Ei emit licenţe de traseu, dar pentru a putea circula pe aceste trasee firmele trebuie să aibă stabilite clar şi staţiile sau locurile unde staţionează pe timpul nopţii, iar acest lucru este reglementat de autorităţile locale. În Braşov sunt o serie de firme care transportă oamenii spre localităţile învecinate sau spre diverse societăţi, dar de fapt nu au de la noi nici un document. Opresc pe unde pot şi nu este normal să avem aşa ceva, ci trebuie să existe o activitate de transport organizată. Totodată, vom sesiza şi Direcţia Finanţelor pentru a vedea cât de legal este practicată activitatea de aceste firme şi dacă nu cumva este vorba de evaziune fiscală”, a subliniat edilul.
Primarul a precizat că intenţionează şi întocmirea unui Regulament local prin care să se reglementeze activitatea de transport persoane pe raza municipiului şi prin care activităţile ilicite să fie drastic sancţionate. Pentru început, autorităţile vor sesiza atât Poliţia Locală, cât şi Poliţia Naţională pentru a lua măsurile care se impun în cazul staţionării acestor autobuze în locuri nepermise, astfel ca „mini-autogările” să fie desfiinţate.