*Compania caută un partener care să construiască un hotel într-un ansamblu care să includă şi un supermarket Lidl
Conducerea companiei Lidl România a confirmat, ieri, achiziţia terenului fostei fabrici de dulciuri din Braşov. „Intenţionăm să vindem o parte din teren unei companii care va construi un hotel, însă mai multe informaţii referitoare la această tranzacţie nu vă putem oferi în momentul de faţă”, se arată într-un răspuns primit, ieri, de la conducerea companiei.
Lidl România a plătit pentru achiziţia terenului de 9.800 de metri pătraţi pe care odinioară se întindea fabrica Cibo pentru 2,170 milioane de euro, la un preţ de aproximativ 220 de euro pe metrul pătrat. Cu siguranţă, aici va fi construit şi un supermarket Lidl, iar partenerul care va dori să construiască hotelul va trebui să „suporte” rigorile arhitectonice ale zonei. Mai exact, nu va putea fi construită o clădire cu mai mult de cinci etaje.
Negocierile dintre Mondelez România (fosta Kraft) şi germanii de la Lidl datează din luna mai a anului trecut. Tranzacţia nu s-a realizat decât în luna august a anului trecut, dar era condiţionată de obţinerea avizului Consiliului Local Braşov pentru planul urbanistic zonal care să permită realizarea unui ansamblu de clădiri care să cuprindă un hotel, săli de conferinţe şi spaţii comerciale. De altfel, ideea este aplicabilă la scară largă în Budapesta, de exemplu, unde Lidl deţine supermarketuri la parterul unor clădiri din zona istorică. Avizul a fost obţinut la finele lunii trecute, astfel că tranzacţia a fost finalizată.
În ultimii ani, majoritatea tranzacţiilor cu terenuri de mari dimensiuni au fost realizate doar după ce proprietarii iniţiali au obţinut autorizarea unor planuri urbanistice care să permită dezvoltarea construcţiilor vizate de investitori.
Kraft Foods a anunţat în 2008 că va închide fabrica de ciocolată de la Braşov, aceasta fiind singura unitate de producţie la nivel local a companiei. Cei 440 de angajaţi ai fabricii au fost disponibilizaţi în mai multe etape, începând din luna iunie 2009.Potrivit conducerii companiei, motivul închiderii fabricii a fost imposibilitatea dezvoltării capacităţilor de producţie. „Din cauza limitărilor de spaţiu în clădirile existente şi locaţiei unităţii de producţie Kraft în mijlocul oraşului, creşterea capacităţii de producţie la Braşov nu este o opţiune viabilă. Au fost studiate capacităţile de producţie din cadrul fabricilor noastre şi identificate oportunităţile de a consolida producţia mai eficient, astfel încât să se asigure dimensiunea necesară pentru a susţine dezvoltarea viitoare. Transferul producţiei nu va afecta angajamentul nostru de a continua dezvoltarea afacerii din România”, spuneau reprezentanţii companiei.
Kraft Foods a mutat o parte importantă a producţiei, cea de tablete de ciocolată, în Bulgaria. De altfel, compania a făcut oferte de relocare în Bulgaria şi câtorva reprezentanţi ai managementului fabricii de la Braşov, dar aceştia au refuzat, datorită condiţiilor de viaţă din ţara de la sud de Dunăre. O mare parte din angajaţii companiei au fost preluaţi de firma Rap Confectionary, unde produc cioclată pentru diverse branduri.
2 comentarii
Interesant e că nici ăștia nu sunt în stare să facă hotelul, la fel ca și Cora.
Locul pentru hotel e șpaga pentru primar. Punct.