16 firme au fost interesate de reluarea lucrărilor la primul tronson al ocolitoarei Braşovului, care sunt abandonate din vara anului trecut, după ce firma austriacă Alpine Bau Gmbh a intrat în insolvenţă. Şi de această dată trei firme din Austria, şi-au depus ofertele pentru această lucrare în asociere cu companii de construcţii de la noi ţară, respectiv Bilfinger Baugesellschaft mbh din Viena în asociere cu firma braşoveană Conforest SA, sau Porr Bau Gmbh, care este terţ susţinător al firmei bucureştene Porr Construct SRL din Bucureşti. Printre ofertanţii pentru finalizarea primului tronson de centură al Braşovului se numără şi filiala din România a companiei austriece Strabag, care a câştigat în asociere cu firmele Vinci şi Aktor construcţia autostrăzii Comarnic – Braşov.
Majoritatea ofertelor au fost depuse de asocieri de firme, în foarte multe dintre acestea fiind companii din Italia, Spania, dar şi Cehia.
Şi contestatarii de profesie şi-au depus oferta
„Mă bucură că există un interes atât de mare din partea constructorilor. Sper ca cei de la CNANDR să reuşească să evalueze ofertele într-un timp optim şi să nu existe contestaţii, astfel încât lucrările să înceapă în această vară”, a precizat primarul George Scripcaru. Pe lista ofertanţilor se numără şi constructorul tronsonului III de ocolitoare, firma Vectra, care este subcontractant şi terţ susţinător într-o asociere cu Consal SRL şi alte firme din Braşov, Mureş şi Bucureşti. Printre ofertanţi se regăsesc însă şi societăţi care au blocat mai multe lucrări atât în municipiul Braşov, cât şi în judeţ, prin depunerea de contestaţii, care ulterior s-au dovedit a fi neîntemeiate, respectiv firma Morani din Zărneşti.
Mai este de executat aproape jumătate din proiect
Lucrările pe acest tronson sunt executate în proporţie de 56%, iar pentru ceea ce a efectuat Alpine a primit 46.088.979,13 lei fără TVA. Pentru conservarea lucrărilor efectuate se cheltuiesc 10.000 de lei lunar, bani care se duc de fapt pe paza lucrărilor pentru a evita dispariţia unor componente sau distrugerea lor. Şefii Companiei de Drumuri, au susţinut în decembrie anul trecut, odată cu inaugurarea tronsonului III, că vor ca din primăvară lucrările să fie reluate şi să fie finalizate în decursul lui 2014.
Tronsonul porneşte din segmentul care leagă zona Dârste de intersecţia cu strada Zizinului, merge prin spatele fostei rampe de gunoi din Uzina 2, se intersectează cu DJ 103 A Braşov – Zizin, ocoleşte CET-ul, traversează zona Timiş-Triaj cu un pasaj superior şi apoi Tronsonul II din ocolitoarea municipiului Braşov, cu un pasaj peste calea ferată spre Sfântu Gheorghe şi DN 11. Practic noua şosea va scoate traficul greu de pe drumul CET-ului şi Fundătura Hărmanului, dar acest lucru presupune încă o serie lucrări complexe pentru construcţia a trei poduri, două peste Timişul Sec şi unul peste pârâul Dârbav, a două pasaje, a unui nod rutier şi a unei intersecţii de tip giraţie, de care ar urma să se ocupe o altă societate.