Stiri Brasov

Fotogalerie: Au început lucrările la parcarea supraterană din Poiană. Aceasta va fi finalizată până în vara lui 2015

Demarare lucrari parcare supraterana Poiana (1)După ce contestaţiile au pus o serie de piedici şi lucrurile s-au clarificat abia în instanţă, începând de ieri, au început lucrările şi la cea de-a doua parcare supraterană a Braşovului, care va fi construită în Poiana Mică, vizavi de Cabana Junilor.

Noua parcare va avea patru niveluri şi vor fi, în total, 434 de locuri, dintre care 102 locuri la subsol, câte 112 locuri la demisol şi la terasă şi 108 locuri la parter. La subsol vor fi rezervate 16 locuri pentru persoanele cu dizabilităţi. Lângă clădirea parcării va fi amenajat şi un terminal pentru transportul public, astfel că se va mai rezolva o problemă spinoasă pentru staţiune, respectiv parcarea autocarelor şi microbuzelor. Vor fi amenajate 7 locuri pentru microbuze, dar şi 6 locuri pentru autocare, iar alte 2 locuri rezervate pentru autobuzele RAT. „Este unul dintre proiectele importante pentru Braşov, care vizează crearea de spaţii de parcare şi facilităţi de transport destinate turiştilor, în aşa fel încât să descongestionăm traficul din Poiana Braşov. Vor fi 434 de locuri de parcare pentru autovehicule, locuri pentru microbuze şi autobuze, locuri pentru vehicule ale persoanelor cu handicap. Parcarea va oferi toate facilităţile unei parcări moderne. Foarte important este şi terminalul de transport, care ne va oferi posibilitatea de a prelua turiştii care îşi vor lăsa maşinile în această parcare şi a-i transporta cu autobuze de capacitate mică până în staţiune. Când va fi gata, vom putea discuta despre o regulă care să privească accesul cu autovehiculele în Poiana Braşov”, a explicat primarul George Scripcaru.

Intrări şi ieşiri separate

Lucrările se execută pe o suprafaţă de aproape 10.000 de mp, iar suprafaţa desfăşurată va fi de 8.988,7 mp. Vor fi două căi de acces, din şoseaua principală, dotate cu bariere, iar accesul se va face pe baza unui tichet. Se va interzice însă, accesul maşinilor prevăzute cu GPL.  Această variantă clasică de parcare este avantajoasă, deoarece presupune costuri mai mici faţă de o parcare automatizată, dar presupune o suprafaţă construită mai mare. Un alt avantaj îl constituie faptul că nu există rampe de acces sau de ieşire din parcare, deoarece a fost valorizată panta naturală a terenului. Astfel, accesul în parcare se va face la parter, pe latura de NE, de la cota superioară a terenului, respectiv din drumul principal, iar ieşirea se realizează două niveluri mai jos, pe latura opusă a clădirii, direct la cota de teren de pe latura de SV, spre complexul Silver Mountain. La finalul lucrărilor se vor face plantaţii de gazon şi de arbori, pe o suprafaţă de 2.354,16 mp, în zona parcării.

Câţi bani se vor investi

Proiectul „Amenajare zona turistică Poiana Braşov  – Extindere capacitate parcare şi construcţie terminal transport public” este finanţat prin Programul Operaţional Regional 2007-2013, şi are o valoare totală de 30.994.085 lei, din care Primăria Braşov suportă o cofinanţare de 2%. Lucrările sunt executate de firma Conforest SA în asociere cu Tong SRL, iar valoarea acestora este de 16.170.264,44 lei cu TVA inclus. Noua parcare va trebuie predată „la cheie”, cel târziu la finele lunii iunie 2015.

Acces doar cu microbuzul spre centrul staţiunii, în zilele aglomerate

Primarul George Scripcaru a precizat că odată ce noua parcare va fi finalizată se va resistematiza şi circulaţia în Poiană. Acesta a precizat că în zilele aglomerate accesul spre centrul staţiunii va fi restricţionat, autoturismele urmând să fie direcţionate spre noua parcare, urmând să existe curse expres de transport în comun care să asigure legătura cu restul staţiunii. „Din cauza numărului mare de maşini, în unele zile din plin sezon sunt mari probleme, care duc la blocarea traficului. Cel mai probabil vom înfiinţa o linie de microbuze care să asigure transbordarea turiştilor între Poiana Mică şi centrul staţiunii şi care să circule la un interval de 2 minute, astfel ca să venim în întâmpinarea turiştilor”, a precizat George Scripcaru

Un comentariu

  1. E nevoie de astfel de parcari in orasele care se bazeaza pe turism. Mare atentie insa la impactul lor asupra mediului.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*