Săptămâna trecută, au expirat termenele de depunere a ofertelor în vederea realizării lucrărilor de dublarea a celor aproximativ 6 km de din tronsonul II al ocolitoarei, dar şi pentru reluarea lucrărilor la primul tronson. După ce licitaţiile au fost prelungite de mai multe ori, ca urmare a clarificărilor cerut de constructori, într-un final Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) a finalizat acest pas procedural.
Cel puţin pentru dublarea tronsonului care leagă DN 11, ieşirea din Braşov spre Hărman, de DN 13, ieşirea din Braşov spre Târgu-Mureş, 21 de firme au fost interesate de lucrări şi au cumpărat caietele de sarcini aferente proiectului, în conformitate cu surse apropiate CNADNR. Lucrările sunt estimate la 128.816.763,76 de lei, fără TVA, conform anunţului de selecţie a ofertelor lansat de CNADNR, adică aproape 29 de milioane de euro. Acum, ofertele primite de la constructori urmează să fie analizate în vederea desemnării câştigătorului procedură ce poate dura însă câteva luni bune şi abia după expirarea posibilităţilor de contestare a procedurilor şantierul pe ocolitoare urmează să fie deschis.
Pasajul spre Sânpetru, o necesitate
Totodată, în urma semnării acestui contract se va mai rezolva o problemă spinoasă pentru şoferii care tranzitează ocolitoarea, respectiv construcţia unui pasaj rutier peste centură la intersecţia cu drumul judeţean spre Sânpetru, unde s-au întâmplat foarte multe accidente. Lucrările de amenajare vor fi finanţate din banii europeni obţinuţi de CNADNR prin Programul Operaţional Transport şi cofinanţate de Guvern.
Odată cu lucrările de amenajare a acestei bucăţi de şosea, finanţate de Primăria Braşov, în perioada 2008 – 2009 a fost realizată şi o parte din infrastructura pentru podurile şi pasajele de pe acest traseu, fiind amenajate culeele şi pilele la cele două poduri – peste râul Durbav (de 37 m) şi peste râul Timiş (de 33 m) – şi la pasajul peste calea ferată (de 78,5 m), din zona Stupini.
Şi la tronsonul I urmează să se reia lucrările pe parcursul acestui an, fiind abandonate la stadiul de 56% , după ce constructorul a intrat în insolvenţă din vara anului trecut. Termenul final de depunere a ofertelor pentru acest proiect a fost 6 martie, pentru definitivarea şoselei de 7,2 km fiind necesare încă 83,59 de milioane de lei, fără TVA. După ce se vor închide şi aceste şantiere , pe toţi cei 18,4 km ai ocolitoarei Braşovului se va putea în regim de autostradă. În prezent, doar pe noul tronson III (cuprins între DN 13 şi DN 1, spre Ghimbav), care a fost amenajat după cerinţele unei şosele de mare viteză, se poate circula cu o viteză ceva mai mare, respectiv 80 de km la oră. Mărirea limitei de viteză se va face abia după ce întregul drum va fi finalizat.