Consiliile Judeţene din Braşov şi Covasna au încheiat un parteneriat în vederea modernizării a două drumuri judeţene care leagă cele două judeţe, respectiv DJ 131 şi DJ 131 B. DJ 131 leagă localităţile braşovene Măieruş şi Apaţa de comuna covăsneană Aita Mare şi ajunge la Baraolt. CJ Braşov ar avea de reabilitat 7,3 km din această şosea, iar CJ Covasna 15,5 km. Drumul 131 D merge din Apaţa spre Ormeniş, Augustin limita cu judeţul Covana şi face apoi legătura DJ 131, spre Baraolt. Autorităţile braşovene ar avea de reabilitat 12,97 de km din această şosea, ţinând cont că este drum de pietriş pe mai multe porţiuni, iar Covasna doar 1,3 km.
Deocamdată, legătura dintre Apaţa şi Aita mare pe DJ 131 este blocată, după ce autorităţile covăsnene au decis, la finele anului trecut, să închidă circulaţia pe podul ce leagă cele două judeţe prin această zonă, deoarece construcţia se afla în stare avansată de degradare. Astfel au fost amplasate două blocuri de beton la cele două căi de acces pe pod, şi astfel pe pod pot circula doar pietonii. Cu ani în urmă, podul a mai fost blocat cu grămezi de pământ, însă şoferii „şi-au făcut loc”.
Lucrările la poduri, împărţite „frăţeşte”
CJ Braşov a început însă, lucrările de reparaţie la podul peste Olt din zona Măieruş, pe DJ 103 G, care face legătura cu satul Arini şi cu localitatea covăsneană Belin şi ajunge în final tot în Aita Mare. Lucrările au început anul trecut şi fi reluate din această primăvară. „Autorităţile din Covasna se vor ocupa de acest pod de pe DJ 131, ţinând cont că noi îl facem pe celălalt. Totodată, pentru a realiza lucrările de modernizare a acestor drumuri ce leagă cele două judeţe vom accesa o finanţare europeană din exerciţiul 2014 – 2020”, a explicat Mihai Pascu, vicepreşedintele CJ Braşov.
Podul pe care îl vor repara covăsnenii are o lungime de 107 metri şi vechi de peste 60 de ani şi s-a degradat foarte mult în ultimii ani. Şi podul care traversează Oltul spre satul Arini, de pe Drumul Judeţean 103G a fost construit în anul 1950, iar CJ Braşov a alocat anul trecut banii necesari lucrărilor. Acestea au fost estimate la suma de 700.756,35 lei, fără TVA şi sunt realizate de firma braşoveană Conforest.