Stiri Brasov

Studiu de trafic certificat de americani pentru aeroport: aproximativ 540.000 de pasageri, din primul an de exploatare

aeroportul-international-brasov-finantat-de-banci-britaniceConsiliul Judeţean Braşov a reînnoit studiul de trafic pentru Aeroportul Internaţional de la Ghimbav, ţinând cont că documentul iniţial a fost întocmit în 2007, respectiv într-un moment în care ţara noastră nu era în criză economică. Noul studiu a fost întocmit de firma americană de consultanţă şi audit KPMG care a intrat pe piaţa românească în anul 1994 şi este una dintre cele mai puternice companii în domeniu alături de Price Water House Coopers. Conform studiului iniţial făcut pentru aeroportul de la Braşov de Mott McDonald, în primul an de funcţionare aeroportul de la Braşov, ar fi avut un trafic de 300.000 de pasageri, iar ţinta de un milion de călători ar fi fost atinsă după opt ani. „Aceste date au fost contestate de mai multe voci, în special din mediul privat, care au susţinut că studiul este prea vechi şi nu mai corespundea realităţii din această perioadă de criză economică. Datele într-adevăr s-au schimbat, luând în calcul recesiunea, dar şi construcţia viitoarei autostrăzi Comarnic – Braşov”, a precizat vicepreşedintele CJ Braşov Mihai Pascu.

Aeroportul, o afacere bună pentru Braşov

Astfel, conform datelor prezentate de specialiştii de la KPMG, în 24 de ani de funcţionare este estimat un trafic ce porneşte de la 540.000 şi până la aproape 860.000 de pasageri pe an (aici fiind inclus şi echivalentul în pasageri al transportului de marfă – cargo). Cifra este pozitivă, în contextul în care Sibiul nu are mai mult de 300.000 de călători pe an.

Cei de la KPMG au prognozat o creştere anuală de 1,4% a numărului de pasageri în primii ani de exploatare, de 0,9%, din al X-lea an şi până în al XIX-lea an, şi de 0,4%, până în al XXIV-lea an de exploatare. „Aceste date ne relevă că aeroportul va fi o afacere pentru Braşov. Ţin să precizeze faptul că în vederea întocmirii acestui studiu s-au avut în vedere elemente de risc cum ar fi continuarea crizei economice, dar şi o posibilă creştere a taxelor şi impozitelor în anii ce urmează”, a subliniat Pascu.

Soluţia pentru restul lucrărilor rămâne… împrumutul

Preşedintele CJ Braşov Aristotel Căncescu a precizat că imediat ce temperaturile vor rămâne pozitive şi pe timpul nopţii se vor relua lucrările la pistă, care ar urma să dureze cel mult două luni.

„Avem deja în curs licitaţia pentru amenajarea căilor de acces spre terminal şi pregătim licitaţiile pentru turnul de control şi terminal. Nu avem încă banii pentru aceste lucrări, dar am lansat o licitaţie în vederea contractării unui împrumut în acest sens. Am regretul că nu am reuşit să obţinem şi din partea Guvernului sprijin, aşa cum s-a întâmplat pentru alte aeroporturi din ţară. Fără acest sprijin suntem nevoiţi să ne întindem cu lucrările pe o perioadă mai lungă şi va creşte şi efortul financiar”, a explicat Aristotel Căncescu. Pentru aceste lucrări de la aeroport urmează să fie împrumutată suma de 22,64 milioane de lei (cinci milioane de euro). Cu aceşti bani se vor realiza, printre altele, instalaţiile de balizaj, canalizarea pluvială, platforma de parcare a aeronavelor, turnul de control, terminalul pentru pasageri, remiza pentru pompieri, uzina electrică şi postul de transformare sau drumul tehnologic. Băncile îşi pot depune ofertele până în 23 martie, iar creditul va fi rambursat de CJ Braşov în următorii zece ani.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*