Stiri Brasov

RAT Braşov şi-a planificat investiţii de peste 20 de milioane, anul acesta. Vezi pe ce se vor duce banii

Autobuz rat brasovPentru anul acesta, Regia Autonomă de Transport (RAT) Braşov şi-a propus investiţii în cuantum de 20.665.000 de lei, grosul banilor urmând să fie direcţionaţi pentru achiziţia de mijloace de transport în comun, în special troleibuze, ţinând cont că majoritatea sunt deja foarte vechi şi creează probleme. Din aceşti bani, 7 milioane de lei vor fi din surse proprii, iar alte aproximativ 6 milioane de lei de la bugetul local al Braşovului, precum şi 7,6 milioane de lei din alte surse. Bugetul de investiţii pe 2014 al RAT Braşov este mai mare cu aproape 4 milioane de lei, faţă de realizările la acest capitol pe anul trecut.

Aproape 12 milioane de lei vor fi direcţionate pentru achiziţia de noi mijloace de transport în comun şi alte dotări. Astfel, pentru achiziţia de troleibuze sunt prevăzute 3.772.000 de lei. Conducerea Regiei îşi propune să achiziţioneze şi noi autospeciale pentru intervenţia la reţeaua troleibuzele, ţinând cont că actualele sunt „relicve” şi au peste 20 de ani de exploatare, în acest sens fiind alocate 3,65 milioane de lei, dar şi două autodepanatoare, bugetul alocat în acest sens fiind de 2,8 milioane de lei. Alte peste 8 milioane de lei, incluse la capitolul investiţii, sunt însă ratele pe care RAT Braşov le are de plătit pentru ultima tranşă de 15 autobuze achiziţionate în 2011, dar şi ultimele rate pentru autobuzele luate prin credit BERD în 2006, urmând ca anul acesta să fie plătiţi ultimii bani.

Mai mulţi bani pe reparaţii

Conducerea Regiei a prevăzut în bugetul pe acest an o creştere importantă la capitolul cheltuieli cu piesele de schimb (146,87%), ţinând cont că vechimea parcului existent înaintea achiziţionării celor 109 autobuze prin credit BERD, la finele lui 2006, a depăşit durata normală de funcţionare. În aceste condiţii cheltuielile de întreţinere şi reparaţii, cauzate de uzura normală, au crescut peste media  necesară exploatării în perioada duratei normate. Şi vechimea parcului achiziţionat prin credit BERD a ajuns la limita duratei normate de funcţionare (al optulea an de la introducerea în exploatare), astfel că şi cheltuielile cu piesele de schimb vor creşte. „Mai mult de jumătate din autobuze se apropie de stadiul de maturitate, astfel că a fost nevoie de creşterea sumelor alocate pentru reparaţii. Vom face analize ce putem face din resurse proprii şi ne interesează orice formă de finanţare pe programe europene în vederea înnoirii parcului auto”, a precizat Cristian Radu, directorul general al RAT Braşov.

Pentru acest an, RAT Braşov şi-a planificat şi un profit de 176.000 de lei, cu care se vor acoperi parţial pierderile înregistrate în anii precedenţi, ţinând cont că a fost proiectată a veniturilor cu aproape 4%, faţă de realizările preliminare ale lui 2013.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*