Stiri Brasov

În locul pistei de raliu de la Tărlungeni vom avea „ocolitoare de shopping”

transilvania motorlandReprezentanţii Primăriei Braşov au luat decizia să amâne pentru tranşa de finanţare 2014 – 2020 proiectul Centrului de Cercetare şi Dezvoltare Aplicată Transilvania Motorland de la Tărlungeni. Aleşii au luat această hotărâre ţinând cont că nu mai era suficient timp pentru implementarea sa, dar era şi un efort financiar destul de mare, ţinând cont că cofinanţarea Primăriei era de 50%.

„Acest proiect reprezenta un factor de risc din punct de vedere financiar. O să îl amânăm pentru perioada 2014 – 2020 urmând să păstrăm întregul proiect şi indicatorii tehnico-economici de acum. Lansasem licitaţia pentru Transilvania Motorland, numai că în urma evaluărilor făcute cu proiectantul, ca urmare a clarificărilor solicitate de firmele interesate de realizarea investiţiei, ar fi urmat să facem o nouă etapă procedurală, astfel că am fi ieşit din perioada de implementare şi nu este nici o problemă să îl includem pentru finanţare pe perioada 2014 – 2020”, a explicat primarul George Scripcaru.

Motorland depăşea termenul de implementare
Construcţia Centrului de Cercetare şi Dezvoltare Aplicată „Transilvania Motorland”, care include şi o pistă de raliu, ar fi urmat să se întindă pe o suprafaţă de 56 de hectare, iar investiţia era estimată la 88,9 milioane de lei. Proiectele finanţate din fonduri europene din tranşa 2007 – 2013 au ultimatum pentru finalizare de la oficialii Uniunii Europene data de 31 decembrie 2015. Acest proiect avea termen de 16 luni de implementare de la data semnării contractului, astfel că ar fi depăşit perioada impusă de comisarii europeni, ţinând cont că şi termenul de depunere a ofertelor ar fi trebuit prelungit, din cauza clarificărilor solicitate, iar apoi, ar fi urmat şi o perioadă pentru depunerea contestaţiilor, şi cum ar fi fost puţin probabil să nu existe contestaţii, cu siguranţă toate termenele s-ar fi dat peste cap.

O şosea mult mai necesară decât pista de raliu

În locul acestui proiect însă, va fi solicitată finanţarea pentru artera de Sud – Est , respectiv legătura între cartierul Noua şi primul tronson al centurii ocolitoare. Costul investiţiei a fost estimat în conformitate cu studiul de fezabilitate efectuat la suma de 15,9 milioane de lei, respectiv 3,6 milioane de euro. „Avem toate documentaţiile întocmite şi am depus şi cererea de finanţare şi ţinând cont că renunţăm la proiectul de la Tărlungeni, banii europeni obţinuţi de Braşov vor fi transferaţi spre acest proiect, pentru ca să nu îi ia altcineva. Urmează doar semnarea documentelor în sine”, a precizat primarul.

Acest proiect este unul deosebit de important pentru dezvoltarea zonei economice de Sud-Est a Braşovului. Noua stradă va crea o legătură directă între cartierul Noua, zona comercială de pe Calea Bucureşti şi ocolitoare şi va asigura un acces facil al locuitorilor din acest cartier cu restul zonelor prin ocolitoare, dar şi un acces facil al transportatorilor pentru aprovizionarea marilor magazine din zonă, fără a perturba traficul din oraş.
Artera va avea o lungime totală de 2,145 km, trei sensuri giratorii, o lăţime de 7 m cu o bandă pe sens, flancată de zona verde, piste de biciclişti pe o parte şi trotuar pe cealaltă parte. Edilii au mai obţinut finanţări europene pentru astfel de proiecte, respectiv pentru Drumul Coresi, care face legătura între cartierele Tractorul şi Triaj, iar prin intermediul Companiei de Drumuri şi pentru finalizarea ultimelor tronsoane din ocolitoare.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*