Stiri Brasov

Reluarea lucrărilor la primul tronson de ocolitoare este din nou amânată

Inaugurare ocolitoare autostrada tronson III (41)Miercuri, pe 26 februarie, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) ar fi trebuit să deschidă ofertele primite de la constructori pentru reluarea lucrărilor la primul tronson al ocolitoarei Braşovului, care au intrat în conservare din luna iulie a anului trecut. Drumarii au decis însă, să mai amâne termenul final de depunere a ofertelor până în data de 6 martie, motivând faptul că au fost solicitate o serie de clarificări cu privire la lucrările ce trebuie efectuate şi completări ale anunţului de licitaţie.

Primul tronson al ocolitoarei Braşovului, care va face legătura între DN 1 (zona Dârste) şi DN 11 (ieşirea din Braşov spre Hărman şi intersecţia cu tronsonul II al ocolitoarei) a intrat în conservare, după ce firma care executa lucrările, Alpine Bau Gmbh a intrat în insolvenţă, pe 10 iulie 2013, iar licitaţia de selectare a unui nou constructor a fost lansată abia în 8 ianuarie 2014. Valoarea lucrărilor de finalizare a şoselei a fost estimată de CNADNR la suma de 88.355.336,51 de lei şi include şi suma de 6.344.904,19 de lei fără TVA reprezentând cheltuieli diverse şi neprevăzute în procent de 10% din articolele de lucrări, excluzând valoarea aferenta articolelor generale şi a lucrărilor în regie. Iniţial, şi acest segment de ocolitoare, pe care se va putea circula în regim de autostradă, ca de altfel pe tronsonul III deschis traficului la începutul lui decembrie 2013, trebuia finalizat în primăvara anului trecut, numai că întârzierile s-au ţinut lanţ.

10.000 de lei, pe lună, costă conservarea lucrărilor

Lucrările pe acest tronson nu au fost definitivate decât în proporţie de 56%, iar pentru ceea ce a efectuat Alpine a primit 46.088.979,13 lei fără TVA. Pentru conservarea lucrărilor efectuate se cheltuiesc 10.000 de lei lunar, bani care se duc de fapt pe paza lucrărilor pentru a evita dispariţia unor componente sau distrugerea lor. Şefii Companiei de Drumuri, au susţinut în decembrie anul trecut, odată cu inaugurarea tronsonului III, că vor ca din primăvară lucrările să fie reluate şi să fie finalizate în decursul lui 2014. Oficialii europeni le-au dat „ultimatum” drumarilor să finalizeze întreaga centură, respective cei 18,4 km de pe toate cele trei tronsoane pe care să se poată circula în regim de autostradă, până cel târziu în martie 2015.

Traseul noi bucăţi de „autostradă”

Tronsonul porneşte din segmentul care leagă zona Dârste de intersecţia cu strada Zizinului, merge prin spatele fostei rampe de gunoi din Uzina 2, se intersectează cu DJ 103 A Braşov – Zizin, ocoleşte CET-ul, traversează zona Timiş-Triaj cu un pasaj superior şi apoi Tronsonul II din ocolitoarea municipiului Braşov, cu un pasaj peste calea ferată spre Sfântu Gheorghe şi DN 11. Practic noua şosea va scoate traficul greu de pe drumul CET-ului şi Fundătura Hărmanului, dar acest lucru presupune încă o serie lucrări complexe pentru construcţia a trei poduri, două peste Timişul Sec şi unul peste pârâul Dârbav, a două pasaje, a unui nod rutier şi a unei intersecţii de tip giraţie, de care ar urma să se ocupe o altă societate. Pe tronsonul I s-au realizat segmentele de drum dintre poduri, pe care a fost turnat şi covor asfaltic. Cel mai mult de lucru a rămas la pasajul suprateran peste DN 11 şi linia de cale ferată Braşov – Sf. Gheorghe, unde nu au fost ridicaţi decât o parte dintre piloni.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*