*Compania braşoveană a lansat platforma Frisbo care va administra mai multe site-uri, sperând la venituri de cel puţin un milion de euro în primul an de funcţionare
Librăriile Okian din Braşov, unul dintre principalii comercianţi de carte din România, reprezentant al celui mai mare grup educaţional din lume, Pearson Education, a lansat Frisbo, prima platforma de e-fulfillment de pe piaţa locală, investiţia ridicându-se la peste 500.000 de euro. Încă de la lansare, Frisbo preia gestionarea a două magazine online: recent lansatul Leonardo.com.ro şi magazinul de carte Okian.ro, alături de noua sa extindere în SUA, Okian.com.
E-fulfillment este serviciul prin care un operator preia tot procesul de onorare a comenzilor în numele unui magazin online, de la depozitare, la preluare de comenzi, împachetare şi livrare sau chiar gestionare website, bazându-se pe sisteme cloud de gestiune, raportare şi urmărire a comenzilor. Cu sediul central in Brasov, Frisbo deţine o infrastructură de 1.400 de metri pătraţi din care îşi propune să deservească mai multe magazine online.
„Pregătim de un an acest moment, iar munca nu a fost uşoară. Am construit o hală, am implementat un sistem ERP şi un sistem de analiză (Business Intelligence) cloud pentru a permite oricărui client Frisbo să se conecteze la ele. Am pregătit un departament de custommer service capabil să preia comenzi în numele oricărui magazin online şi un sistem de gestiune în depozit capabil să livreze optim din multiple gestiuni”, a declarat Bogdan Colceriu, CEO Frisbo. În primul an de la lansare, reprezentantul Frisbo estimează că doar pentru cele doua magazine din portofoliul actual va rula comenzi în valoare de peste 1 milion de euro.
Serviciul de e-fulfillment se adresează în special start-up-urilor de e-commerce, oferindu-le flexibilitate şi scalabilitate rapidă în depozitarea, gestionarea, preluarea şi livrarea produselor lor. „Aspectele operaţionale sunt dificil de gestionat, iar optimizarea costurilor cu acestea, în special când focusul este pe piaţă sau pe produs, este o provocare pentru orice magazin online”, a adăugat Bogdan Colceriu. În aceste condiţii, e-fulfillment-ul apare ca o soluţie simplă, implementabilă imediat, al cărei principal avantaj este că transformă un cost de cele mai multe ori fix într-unul variabil.
În sistemul e-fulfillment, clientul plăteşte în funcţie de succesul propriului magazin online. Preţurile sunt în funcţie de comenzile preluate sau de marfa depozitată, astfel încât costul operaţional este direct proporţional cu vânzările realizate.
Okian realizează comerţ cu carte străină şi românească de peste 15 ani, fiind reprezentant în România al Pearson ELT, parte din cel mai mare grup educaţional din lume – Pearson Education.