Stiri Brasov

Autobuzul electric a rămas „prizonier” la Suceava, în drum spre Braşov

autobuzul-electricPrimul autobuz electric ar fi trebuit testat pe străzile Braşovului luna aceasta, însă braşovenii mai au de aşteptat o vreme până când vor putea circula cu acest mijloc de transport ecologic. Înainte de a ajunge la poalele Tâmpei, acesta a fost testat la Suceava, numai că a fost tras pe dreapta de poliţişti, la puţin timp după ce a fost pus în circulaţie, fiindcă nu avea actele în regulă.

Motivul invocat de poliţişti îl constituie faptul că autovehiculul nu avea licenţă de transport, fiind înmatriculat în Olanda, şi doar mijloacele de transport înmatriculate în ţară pot obţine acest document de la Autoritatea Rutieră Română (ARR). Astfel, autobuzul a rămas la garaj până când se vor întocmi documentele necesare. Testele în Suceava au început în 10 februarie şi erau programate a se finaliza în cel mult două săptămâni. Acelaşi autobuz a fost testat şi în Timişoara, fără nici un fel de probleme,  parcurgând, în total, peste 4.000 de kilometri, în 30 de zile, însă agenţii de acolo nu au avut nimic de obiectat.

Purtătorul de cuvânt al RAT Braşov, Silviu Ştefan, a precizat că Regia braşoveană aşteaptă finalizarea testelor de la Suceava, ţinând cont că erau programaţi înaintea Braşovului, după care acesta va opera pe traseele din oraşul nostru.

Pentru a vedea eficienţa unui astfel de mijloc de transport în comun, firma Cefin Trucks care se ocupă de comercializare, a decis să pună la dispoziţia mai multor regii de transport din ţară un astfel de autobuz, ţinând cont că şi preţul este destul de piperat şi poate ajunge la 500.000 de euro, faţă de 200.000, cât a plătit RAT Braşov pentru ultimele autobuze marca BMC pe care le-a achiziţionat în 2012.

Cât de rentabil este autobuzul electric

Autobuzele sunt produse în China, unde, de altfel circulă deja câteva sute de astfel de autobuze.
Acestea se încarcă electric complet în maximum opt ore, iar o altă variantă de încărcare rapidă este în patru ore, autovehiculul putând circula 250 de kilometri în trafic urban, până la următoarea încărcare. Specialiştii Regiei Autonome de Transport Braşov au făcut unele calcule şi au stabili că pe traseele din Braşov un astfel de autobuz va circula maximum 210 km, minimum 170 de km, după o încărcare completă. Reprezentanţii companiei care comercializează aceste mijloace transport susţin că un autobuz electric, în timp de 10 ani, aduce o economie de peste 330.000 de euro, pentru că există diferenţă între costul energiei şi costul motorinei. Din datele comparative, prezentate de firma Cefin Trucks la Braşov, un autobuz electric consumă 8 litri la suta de kilometri, iar unul cu motor cu ardere internă, deci diesel consumă 40 de litri/100 de km.
Primarul George Scripcaru estimează că primele autobuze electrice vor circule pe străzile Braşovului în 2016, dar, pentru început, numai în zona centrală. Deocamdată, edilii vor să se convingă cât de bun este un astfel de autobuz şi dacă chiar se va face o economie consistentă.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*