*Marcel Butuza este al doilea creditor al propriei firme, având de recuperat peste 20 de milioane de lei
Creditorii Vectra Service Braşov, companie care a intrat în insolvenţă în noiembrie 2013 şi care esre celebră pentru faptul că se ocupă de construcţia pistei Aeroportului Internaţional Braşov – Ghimbav, dar şi pentru că este deţinută de omul de afaceri Marcel Butuza, supranumit „prinţul asfaltului”, au depus declaraţii de creanţă de 256,117 milioane de lei. Din acestea, acceptate la plată au fost doar 234,951 milioane de lei (aproximativ 52,44 milioane de euro).
Cel mai mare creditor este BCR, cea mai mare bancă din sistem, care are de recuperat de la compania braşoveană 89,430 milioane de lei, adică peste o treime din totalul creanţelor. Interesant este că pe locul doi în topul celor care au de recuperat bani de la compania de construcţii se află chiar administratorul unic al companiei, Marcel Butuza. Acesta are de recuperat 20,262 milioane de lei, peste 8,5% din valoarea totală a creanţelor.
Creditorii garantaţi, printre care se află şi BCR, au de recuperat creanţe admise în valoare de 143,988 milioane de lei, se arată în Tabelul preliminar al creanţelor, realizat de administratorii judiciari Cenţu SPRL şi Casa de Insolvenţă Transilvania. Alături de BCR, şi alte bănci au de recuperat sume importante: Raiffeisen Bank – 16,111 milioane de lei, Piraeus Bank – 13,107 milioane de lei, Volksbank – 10,439 milioane de lei şi BRD – 6,756 milioane de lei.
Compania datorează statului peste 17 milioane de lei, creanţa fiind împărţită în două – una garantată, în valoare de 8,045 milioane de lei şi o a doua, bugetară, de 9,192 milioane de lei. Valoarea creanţelor bugetare ale companiei de construcţii este de 9,383 milioane de lei. De asemenea, către salariaţi, compania are un debit de 21.401 lei.
Are de încasat 100 de milioane de lei de la CNADNR
Problemele firmei au început în al doilea semestru al anului trecut când a observat că sunt perioade mai mari între momentul facturării şi momentul încasării sumelor respective, lichiditatea fiind puternic afectată, ceea ce a condus la acumularea de datorii, în special către bugetul statului.
Totuşi, în momentul intrării în insolvenţă compania avea în desfăşurare 19 contracte, unele finalizate şi neîncasate, altele nefacturate. De exemplu, de la Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR), Vectra Service are de încasat 97,587 milioane de lei, pentru realizarea lucrărilor la tronsonul III al ocolitoarei municipiului Braşov, cea care face legătura între DN 13 şi DN 1. Se speră că suma amintită va fi încasată în luna aprilie.
Compania braşoveană de construcţii Vectra Service, controlată de omul de afaceri Marcel Butuza, a intrat în insolvenţă pe 20 noiembrie, administratori judiciari fiind desemnaţi Cenţu SPRL şi Casa de Insolvenţă Transilvania.
Vectra Service este unul dintre cei mai mari constructori cu capital românesc, compania având în 2012 o cifră de afaceri de circa 42 de milioane de euro, în scădere de la 66 de milioane de euro în anul anterior, potrivit datelor de la Ministerul Finanţelor. Vectra Service a încheiat 2012 cu 1.100 de angajaţi.
Printre lucrările pe care Vectra Service le are în prezent în derulare se numără pista aeroportului Braşov-Ghimbav. De asemenea, compania a mai lucrat pentru bazinul olimpic de înot de la Braşov sau centura rutieră a Braşovului. Piaţa construcţiilor s-a confruntat pe timp de criză cu o scădere de circa 40% şi multe companii care activează în acest sector au fost nevoie să îşi ceară insolvenţa. Printre marile companii de construcţii care au intrat în insolvenţă în ultimii ani se numără Romstrade (controlată de Nelu Iordache), Confort (Georgică Cornu) sau Concefa (familia Cercel).
4 comentarii
Ai fi putut să pui sursa foto: blogul FOAMEA.
Bogdan, poza asta am gasit-o pe brasov.net. Nu am citat sursa pentru ca ei ma fura pe rupte fara sa ma citeze.
Iar brasov.net au luat-o de pe blogul FOAMEA. Iată sursa: http://foamea14.blogspot.ro/2013/08/sc-vectra-service-srl.html
am observat acum. scuze.