Furnizorul de servicii de tip call-center Arvato, deţinut de grupul de media german Bertelsmann, a ajuns la 900 de angajaţi în centrele din Sibiu şi Braşov după ce a făcut câte 300 de noi angajări pe an de la intrarea pe piaţa locală (2010). Până la finalul acestui an, compania îşi va mai mări echipa cu cel puţin încă 300 de persoane, potrivit reprezentanţilor Arvato în România. Cea mai mare parte a personalului Arvato (700 de angajaţi) se regăseşte în sediul din Braşov, restul de aproximativ 200 de angajaţi fiind plasaţi în centrul de suport din Sibiu.
„Responsabilităţile principale ale angajaţilor constau în preluarea de apeluri şi e-mailuri de la clienţii companiilor pentru care noi furnizăm servicii. În prezent, angajaţii noştri oferă suport în nouă limbi străine, printre care engleză, germană, franceză, olandeză sau rusă, clienţii noştri fiind exclusiv companii din străinătate din domenii precum turism, e-commerce, IT şi electronice. În fiecare an am deschis aproximativ 300 de poziţii noi, iar din datele pe care le avem până acum vom continua creşterea în acelaşi ritm”, spune Oana Centea, cea care se ocupă de politicile de HR ale angajaţilor Arvato din România.
Jumătate din angajaţi vorbesc germana
Jumătate din angajaţii Arvato de pe plan local sunt vorbitori de limba germană şi oferă suport clienţilor din Germania, Austria sau Elveţia. Motiv pentru care cea mai mare parte a poziţiilor pentru care furnizorul face recrutări necesită cunoştinţe de limba germană. Cu toate acestea, identificarea unor astfel de candidaţi este dificilă, chiar şi în Braşov (zonă cu un număr mai mare de cetăţeni de etnie germană) şi chiar şi în condiţiile în care angajatorul primeşte şi 500 de aplicaţii pentru un job scos la concurs în perioadele de recrutare intense.
„Nevoia de recrutare pentru limba germană este mai mare decât ceea ce poate oferi piaţa în momentul de faţă. De asemenea, candidaţii trebuie să îndeplinească un set de cerinţe minime în ceea ce priveşte cunoaşterea limbii străine şi competenţele personale, motiv pentru care este necesar să intervievăm un număr de candidaţi de trei ori mai mare decât numărul de angajaţi de care avem nevoie”, explică Oana Centea. Ea mai precizează că în fiecare zi compania primeşte noi candidaturi, dar numai un sfert din acestea sunt viabile pentru că, spre exemplu, mulţi candidaţi nu citesc cu atenţie descrierile posturilor.
Una dintre cele mai bune metode de recrutare pentru furnizor sunt recomandările interne, peste 30% din angajaţii actuali fiind integraţi în companie printr-un astfel de sistem. De altfel, în ultimii ani tot mai multe companii au început să apeleze la recrutarea prin intermediul recomandărilor interne, unii angajatori oferind salariaţilor bonusuri pentru plasările reuşite.
România este una dintre cele 50 de ţări în care grupul de media Bertelsmann (compus din cinci divizii – RTL Group, Penguin Random House, Gruner Ă Jahr, Arvato şi Be Printers) activează în prezent.
La nivel mondial, Arvato are sedii în 35 de ţări din lume şi peste 68.000 de angajaţi şi furnizează de la soluţii de management al datelor la servicii de suport financiar, IT sau soluţii pentru distribuţie digitală.
În 2012, subsidiara locală a furnizorului a avut afaceri de peste 9 milioane de euro, potrivit datelor de la Registrul Comerţului.