Stiri Brasov

„Drumul ruşinii” va fi reparat pe banii Guvernului, ţinând cont că va fi una dintre „bretelele” spre viitoarea autostradă

drum sercaia hoghizDrumul Judeţean 104, cunoscut drept „Drumul ruşinii”, din cauza stării deplorabile în care se află, va fi reclasificat ca drum naţional şi reparat cu fonduri guvernamentale. Consilierii judeţeni se vor pronunţa în şedinţa ordinară de astăzi cu privire la transmiterea acestei şosele din domeniul public al judeţului Braşov şi din administrarea Consiliului Judeţean Braşov în domeniul public al statului şi în administrarea Departamentului pentru Proiectele de Infrastructură şi Investiţii Străine, precum şi încadrarea acestuia în categoria funcţională a drumurilor de interes naţional.

Cel mai tranzitat drum judeţean

Printre motivele care au dus la această decizie stă faptul că drumul este unul de interes naţional, ţinând cont că leagă două drumuri europene intens circulate, DN 1 – E 68 spre Sibiu, şi DN 13 – E 60, spre Târgu-Mureş, iar, pe viitor, în contextul dezvoltării reţelei de drumuri şi autostrăzi, în special A3 Braşov – Borş, va avea rolul unui drum de acces important spre această şosea de mare viteză, pe tronsonul Braşov – Făgăraş. DJ 104 este de altfel singurul drum de acces pentru 15 localităţi din zonă, iar conform măsurătorilor de trafic efectuate, este cel mai intens circulat dintre drumurile judeţene, fiind înregistrate valori superioare unor drumuri naţionale care tranzitează judeţul Braşov, cum ar fi DN 10 , DN 11B, DN 1E sau DN 73A.

Consiliul Judeţean Braşov a făcut numeroase demersuri pentru ca şoseaua să fie preluată de Compania de Drumuri, fiindcă nu are posibilitatea financiară să realizeze lucrările de reparaţii, care se ridică la zeci de milioane de euro, ţinând cont că drumul nu are fundaţie. După ce consilierii judeţeni vor aproba această hotărâre urmează ca şi Guvernul să aprobe o hotărâre de preluare, iar, apoi, Compania de Drumuri să se ocupe de reparaţia acestei şosele care are, în total, 24 de km. În toamna anului trecut, s-au executat lucrări de asfaltare a acestei şosele doar în intravilanul localităţilor Şercaia, Părău şi Comăna. Reprezentanţii Guvernului au făcut promisiuni autorităţilor braşovene cu privire la faptul că vor asigura finanţarea necesară, prin Compania de Drumuri, aproximativ 22 de milioane de euro, pentru a reabilita integral întregul drum, după ce va fi clasificat ca drum naţional.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*