Stiri Brasov

O firmă care are activitatea suspendată de peste patru ani a blocat proiectul de „e-ticketing” la Braşov. Vezi ce motive invocă

automate-de-bileteLicitaţia pentru implementarea proiectului de informatizare a sistemului de transport în comun a intrat într-un nou impas, după ce o societatea comercială a contestat caietul de sarcini. Licitaţia a demarat oricum cu întârziere, la finele lui noiembrie 2013 (deşi contractul de finanţare fusese semnat din aprilie 2013), din cauza faptului că o altă societate contestase achiziţia serviciilor de management pentru acest proiect. Conform Serviciului Electronic de Achiziţii Publice (SEAP) firmele interesate de aceste lucrări îşi puteau depune ofertele până în data de 16 ianuarie 2016, numai că întreaga procedură este acum blocată până ce Consiliul de Soluţionare a Contestaţiilor se va pronunţa cu privire la contestaţia depusă.

Firma care a contestat de această dată procedura, Advanced Construct din Cluj-Napoca, are însă activitatea suspendată din data de 1 august 2009, conform datelor înregistrate pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice.

De ce a fost contestată licitaţia

Principalele motive care au stat la baza contestaţiei depuse de firma din Cluj au fost că „obiectul contractului nu este bine determinat, punându-ne în imposibilitatea depunerii unei oferte corespunzătoare; acest lucru reiese din faptul că nu există precizat la nivelul fişei de date a unui cod CPV cu obiect «construcţii civile», dar la nivelul cerinţelor minime de calificare se solicită experienţă similară în acest domeniu”. Totodată, Advanced Construct a mai contestat la CNSC şi faptul că atât cerinţele minime de calificare privind experienţa similară, cât şi cerinţa minimă privind personalul sunt restrictive. „Toate cerinţele inserate în caietul de sarcini şi în fişele tehnice pot favoriza sau conduce la eliminarea anumitor operatori economici în competiţie, fapt ce contravine principiului egalităţii de şanse şi a tratamentului egal”, se precizează în contestaţia depusă la CNSC, luna trecută, prin care se solicită modificare documentaţiei conform solicitărilor acestei firme.

Licitaţia a mai fost contestată şi de o altă firmă din capitală, care, a renunţat ulterior la contestaţie.

Lucrarea trebuie finalizată în 18 luni

Primăria a solicitat o finanţare de 20.333.319,63 milioane lei, valoarea totală a proiectului fiind de 31.596.105,53 lei, finanţarea urmând să fie asigurată prin Programul Operaţional Regional. Lucrările au fost evaluate la suma de 23.993.644,62 lei fără TVA, iar câştigătorul licitaţiei va avea la dispoziţie 18 luni pentru a duce la bun sfârşit proiectul, numai că perioada de depunere a ofertelor va fi prelungită, după ce CNSC va da un verdict cu privire la contestaţia depusă de Advanced Construct SRL.

Informatizarea sistemului de transport deţinut de RAT Braşov va permite taxarea călătorilor prin sistem e-ticketing, pe baza de cartelă magnetică, respectiv în autobuze vor fi montate aparate care validează călătoria automat la urcarea în autobuz. Acestea din urmă vor fi monitorizate prin GPS, astfel că nu va mai exista riscul ca unele să se „piardă” pe traseu. Conform proiectului, în 30 de staţii vor fi instalate automate de vânzare a cardurilor de călătorie ce pot fi „încărcate” cu un anumit număr de călătorii. În total, ar urma să fie modernizate 34 de staţii şi să fie instalate 119 panouri de informare pentru călători. Acestea vor oferi informaţii cu privire la graficele de circulaţie sau unele deficienţe apărute. Prin implementarea noului sistem se va putea asigura şi „unda verde” în cazul în care un anumit autobuz se află în întârziere. Controlorii ar urma să fie şi ei dotaţi cu scannere, cu ajutorul cărora pot verifica dacă pasagerii au tichetele electronice valabile, dar şi cu aparatura necesară tipăririi biletelor contravenţionale.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*