Lucrările la parcarea supraterană şi la terminalul din Poiana Braşov ar fi trebuit deja să demareze, asta în cazul în care firma care a contestat iniţial licitaţia nu şi-ar fi continuat demersurile în instanţă. Conform, datelor de pe Sistemul Electronic de Achiziţii Publice, contractul a fost atribuit la finele lui noiembrie 2013 firmei braşovene Conforest SA, care a avut cea mai bună ofertă din punct de vedere economic, dintre cele 18 oferte depuse. Astfel, lucrările de realizare a acestei parcări moderne au fost estimate la suma de 24.474.656 de lei, iar Conforest a avut o ofertă de preţ de doar 13.040.535,84, respectiv aproape jumătate din valoarea estimată.
Acum, după ce Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) a respins contestaţia, firma care a fost nemulţumită de rezultatul licitaţiei a depus o acţiune în instanţă, la primul termen, care a avut loc zilele trecute, instanţa solicitând o amânare cerând câteva documente doveditoare din partea municipalităţii. Un nou termen va avea loc săptămâna viitoare, iar până ce nu se va da un verdict definitiv în acest proces, edilii nu pot semna contractul cu constructorul şi da ordinul de începere a lucrărilor.
Proiectul parcării din poiană este unul dintre proiectele majore cu fonduri europene care va prinde contur, pentru care contractul de finanţare a fost semnat în decembrie 2012, după o lungă perioadă de aşteptare. Proiectul prevede şi construcţia unui terminal pentru mijloacele de transport în comun. Noua parcare va crea 434 de noi locuri în staţiune şi se va executa pe aproape 10.000 de metri pătraţi. Parcarea va fi amplasată vizavi de Restaurantul Căprioara, iar accesul se face pe la parter, din drumul care leagă Braşovul de staţiune. Şoferii care au maşini pe GPL nu îşi vor putea lăsa maşina în moderna parcare. Vor fi două căi de acces, din şoseaua principală, dotate cu bariere, iar accesul se va face pe baza unui tichet. Tot în zona intrării va exista o tabelă electronică unde vor fi afişate atât numărul de locuri libere existente, cât şi locul de parcare repartizat celui care va intra. De aici, maşinile se vor distribui către locurile de parcare urmând un circuit clar, zona de circulaţie fiind cu sens unic. Trecerea de la un nivel la altul se face pe rampe proiectate conform normativului de parcări.