* Câştigătorul licitaţiei a oferit un preţ cu mai bine de zece milioane mai mic decât valoarea estimată, ţinând cont că a fost o concurenţă destul de mare, în total, 18 firme depunându-şi ofertele
Deşi a fost lansată încă din luna mai, adjudecarea licitaţiei pentru desemnarea constructorului parcării supraterane din Poiana Mică şi a terminalul de transport din această zonă s-a tot amânat, din cauza firmelor contestatare de profesie. Primarul George Scripcaru a precizat că, în sfârşit, Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) s-a pronunţat în acest caz şi a considerat neîntemeiată contestaţia depusă de această firmă, care a contestat de altfel, şi licitaţia pentru parcare supraterană de la Militar. „Firma care ne-a contestat s-a dus mai departe cu procesul la Curtea de Apel, însă verdictul CNSC a fost foarte clar, de a-i respinge. Astfel, am semnat ordinul de începere a lucrărilor”, a explicat primarul.
Câştigătoarea licitaţiei a fost desemnată firma braşoveană Conforest SA, care a avut cea mai bună ofertă. Astfel, investiţia fusese estimată la suma de 24,47 de milioane de lei, fără TVA, iar Conforest a ofertat un preţ mai mic cu mai bine de 10 milioane de lei, respectiv 13,04 milioane de lei. La această licitaţie au participat în total 18 firme, fiind una dintre cele mai ofertate investiţii din municipiul Braşov.
Acesta este unul dintre proiectele majore cu fonduri europene care va prinde contur la Braşov, pentru care contractul de finanţare a fost semnat în decembrie 2012.
Cum va arăta noua parcare
Parcarea va avea în total 434 de locuri şi va fi amplasată vizavi de Restaurantul Căprioara, iar accesul în parcare se face pe la parter, din drumul care leagă oraşul de staţiunea Poiana Braşov. Clădirea de parcaje este structurată pe patru niveluri fiecare având o suprafaţa de 2.869,9 mp. Vor fi două căi de acces, din şoseaua principală, dotate cu bariere, iar accesul se va face pe baza unui tichet. Această variantă clasică de parcare este avantajoasă deoarece presupune costuri mai mici faţă de o parcare automatizată, dar presupune o suprafaţă construită mai mare. Un alt avantaj îl constituie faptul că nu există rampe de acces sau de ieşire din parcare, deoarece a fost valorizată panta naturală a terenului. Astfel, accesul în parcare se va face la parter, pe latura de NE, de la cota superioară a terenului, iar ieşirea se realizează două niveluri mai jos, pe latura opusă a clădirii, direct la cota de teren de pe latura de SV, spre complexul Silver Mountain. „La pachet” cu parcarea intră şi amenajarea unui terminal atât pentru transportul public, cât şi pentru autocarele care îi aduc pe turişti în staţiune.