*Pentru trei nopţi cu mic dejun şi o cină festivă, turiştii trebuie să plătească 540 de lei la un hotel de o stea
Revelionul all inclusive la munte, în hoteluri premium, de 4 şi 5 stele, în staţiuni precum Predeal, Poiana Braşov, Sinaia, Băile Felix sau Vatra Dornei, este cel mai cerut produs al momentului, a declarat, ieri, Adrian Voican, preşedintele Asociaţiei pentru Promovarea şi Dezvoltarea Turismului Prahova (APDT PH), citat de Agerpres.
„În prezent, rezervările de Revelion pe staţiuni sunt aproape încheiate pentru multe locaţii, 70% din camere fiind deja ocupate. Doar cu noroc turistul îşi mai poate găsi ceea ce doreşte”, a completat acesta. Potrivit lui Voican, cel mai ieftin pachet de Revelion este de 540 de lei de persoană, acesta incluzând un pachet 3 nopţi cu mic dejun şi cina festivă la Hotel Postăvarul de 1 stea din Braşov.
Cele mai ieftine sejururi de revelion sunt pe Valea Oltului, Călimăneşti-Căciulata, Baile Herculane, sau cele la preţuri medii, la pensiunile din Predeal şi Buşteni.
De asemenea, turiştii din Republica Moldova care au cumpărat pachete la schi în România au preferat staţiunile Sinaia, Predeal, Azuga, Poiana Braşov şi Braşov, Slănic Moldova şi Sovata. „Din ce în ce mai mulţi hotelieri din zona de munte au făcut planuri de marketing şi oferă tarifele pentru tot anul 2014. Pentru 2014, tarifele sunt actualizate din cauza inflaţiei, în rest sunt la nivelul anului 2013. Litoralul se vinde mult mai devreme decât anul trecut”, a mai spus Voican.
Dacă în 2012, companiile au început să vândă din noiembrie sejururi pe litoral, în 2013 aceste pahchete au început să fie achiziţionate din octombrie, cu reduceri de până la 50%, prin înscrieri ultra-timpurii.
Cele mai multe solicitări pentru Litoral 2014 la ora actuală prin Bibi Touring sunt pentru Mamaia — peste 56%, Eforie şi Jupiter — 8%, acestea fiind preferate de familii. Ca tendinţă, staţiunea Sovata începe să fie solicitată din nou.
Bugetul mediu – 270 – 370 de euro pe familie
Bugetul mediu alocat de turişti pentru vacanţă în ţară se sitează între 270 şi 370 de euro de familie, în timp ce pentru destinaţiile externe se cheltuieşte în medie 750-950 de euro, potrivit datelor prezentate de ANAT după târgul de turism care s-a desfăşurat între 14 şi 17 noiembrie la Romexpo.
Potrivit ANAT, peste 16.000 de persoane au vizitat Târgul de Turism al României, la care au participat proximativ 200 de companii din ţară, dar şi din Austria, Bulgaria, Egipt, Germania, India, Indonezia, Iordania, Israel, Italia, Turcia şi Ungaria.
La reducerile early-booking s-au adăugat discounturi şi reduceri instant booking (strict pe perioada târgului), acestea fiind cele mai căutate de vizitatori. Reducerile de până la 40% atât pe destinaţiile interne, cât şi pe cele externe, i-au incurajat pe vizitatorii aflaţi la târg fie să cumpere o vacanţă, fie să-şi rezerve una. Destinaţiile interne cele mai vândute pentru iarna 2013-2014 au fost cele de ski, staţiunile montane şi de agroturism, destinaţii precum Valea Prahovei, Poiana Braşov, Bucovina etc. Litoralul românesc se prefigurează a fi din nou destinaţia vedetă a sezonului estival următor, fiind cel mai solicitat produs turistic intern şi cel mai vândut produs în sistem early-booking.