Stiri Brasov

Firmele de transport private care circulă în zona metropolitană au „zilele numărate”

*Cele 23 de trasee din interiorul zonei metropolitane au fost cuprinse într-un program separat de transport, faţă de cel judeţean, care este valabil până în 2019, astfel că firmele care vor câştiga licitaţiile vor putea presta serviciul doar până în momentul în care va fi introdus operatorul metropolitan

drum judetUnul dintre proiectele prioritare pe care autorităţile braşovene l-au pregătit spre finanţare în perioada 2014 – 2020 a fost crearea unui operator regional de transport în comun în zona metropolitană Braşov. În prezent, din această asociaţie fac parte pe lângă municipiul Braşov şi municipiile Săcele şi Codlea, oraşele Predeal, Ghimbav, Râşnov, dar şi comunele Bod, Cristian, Tărlungeni, Prejmer, Hărman, Sânpetru, Hălchiu, Crizbav, Vulcan şi Feldioara, alături de Consiliul Judeţean Braşov.

Primul pas concret în vederea introducerii operatorului metropolitan a fost făcut prin modificarea Planului Judeţean de Transport valabil în perioada 2013 – 2019, astfel ca toate traseele din interiorul zonei metropolitan să fie excluse din acest plan. Conform deciziei luate de aleşii judeţeni toţi operatorii privaţi care asigură serviciul de transport în zona metropolitană nu vor mai primi licenţe valabile pentru 74 de luni, ci doar limitate, respectiv până la organizarea sistemului de transport metropolitan şi introducerea unui operator unic. Astfel, a fost aprobat un plan separat pentru cele 23 de trasee din interiorul zonei metropolitane. Şi Primăria Braşov, care deţine preşedinţia Asociaţiei Metropolitane pentru Dezvoltarea Durabilă a Transportului Public Braşov, care va implementa acest proiect, a solicitat Consiliului Judeţean limitarea duratei de valabilitate a licenţelor de transport din zona metropolitană. Aceasta a obţinut deja statutul de autoritate de autorizare pentru serviciile de transport public de la Autoritatea Naţională de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice.

Firmele de transport nu agreează modificările

Firmele de transport care operează pe aceste trasee nu au agreat modificare susţinând că au făcut investiţii majore pentru a putea participa şi câştiga licitaţiile făcute de CJ Braşov pentru aceste trasee şi au solicitat edililor judeţului menţinerea Programului Judeţean de Transport în forma în care a fost adoptată iniţial anul trecut, respectiv şi cu traseele din zona metropolitană incluse, astfel ca să nu existe riscul ca ei să rămână fără pâine. Plenul CJ Braşov a aprobat însă, luna trecută, ca pe cele 23 de trasee din zona metropolitană să se dea licenţe limitate, până când se va pune pe picioare proiectul operatorului regional. În acest sens, Consiliul Judeţean urmează să obţină o derogarea de la un ordin al Ministerului Transporturilor, care prevede că licenţele de transport persoane se dau pe o perioadă de 74 de luni.

Până la începutul acestei luni, firmele de transport şi-au putut depune ofertele pentru obţinerea licenţelor pe diferite trasee din judeţ, iar la sfârşitul lunii urmează să se mai organizeze o nouă licitaţie pentru traseele care nu au fost adjudecate de prima dată. Noul program de transport persoane la nivelul judeţului Braşov va intra în vigoare de la 1 ianuarie 2014.

 

Esti Companie? Aplica gratuit!

Puteţi adăuga job-urile disponibile în compania dumneavostră pentru a fi vizibile pe site-ul BizBraşov, dacă solicitaţi un cont. Doar aşa veţi putea intra în contact direct cu candidaţii.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*