Compania Ascendis, specializată în training şi consultanţă în domeniul dezvoltării organizaţionale, a investit 1.000 euro pentru a implementa reţeaua de socializare Yammer, cu scopul de a facilita comunicarea angajaţilor în realizarea activităţilor curente. Yammer este o soluţie de comunicare internă pentru companii care a fost lansată în 2008 ca un serviciu gratuit. Anul trecut Yammer a fost cumpărată de gigantul Microsoft şi inclusă în portofoliul de produse al producătorului de soft.
Personalul Ascendis numără 35 de consultanţi şi traineri şi 12 persoane care lucrează pentru dezvoltare de conţinut, suport şi logistică în cinci birouri regionale din Bucureşti, Timişoara, Cluj, Braşov, Craiova şi Iaşi.
Soluţia Yammer a fost mai întâi utilizată la indicaţia unui membru al echipei Ascendis, însă nu la nivelul întregii companii. „Cel mai important activ al organizaţiei noastre este echipa de consultanţi. Suntem productivi doar dacă echipa este funcţională. Pentru a fi funcţională, echipa Ascendis are nevoie de procese de business şi de climat de lucru. Yammer este un instrument care ne ajută atât la îmbunătăţirea proceselor, cât mai ales la crearea climatului de lucru. Unul dintre colegii noştri a descoperit platforma la începutul anului 2012. Am avut o tentativă de a o implementa atunci, însă aceasta a eşuat pentru că nu am reuşit să-i definim corect rolul”, a declarat Andrei Goşu, director general al Ascendis.
Compania a implementat anul acesta soluţia Yammer la nivelul întregii organizaţii, aceasta fiind folosită „la crearea si lansarea produselor noi, evaluarea produselor existente, feedback, câştigarea de clienţi noi, comunicare internă, motivare, colectarea oportunităţilor din piaţă sau integrarea noilor colegi”, spune Goşu.
Un consultant Microsoft a asistat compania în procesul de implementare. Angajaţii Ascendis furnizează aproximativ 1500 zile de consultanţă şi training, la care participă 10-12.000 de cursanţi din peste 140 de companii. Anul trecut, afacerile totale ale companiei s-au ridicat la peste 4 milioane de euro.
Întrebat care a fost motivul alegerii soluţiei Yammer în detrimentul utilizării e-mail-ului sau al unui messenger intern, directorul general al Ascendis a explicat că e-mail-ul este utilizat în principal într-un mod formal şi nu pentru diferite activităţi de creaţie. „În procesul de comunicare, schimbăm multe informaţii, fişiere care ar încărca redundant şi inutil serverul de e-mail. În plus, prin natura lui, e-mailul este, şi ar fi bine să rămână, un canal de comunicare formal. Este uşor ne-natural să foloseşti e-mailul ca instrument de brainstorming, spre exemplu, sau ca o platformă de creativitate şi inovare. Messengerul, pe de altă parte, este destul de invaziv. Yammer a întrunit perfect toate cerinţele noastre: ne-invaziv, uşor de folosit, nu foarte formal, intim şi foarte sigur“, a punctat Goşu.