Update 16.13: Ionuţ Stanimir, purtătorul de cuvânt al BCR, a formulat punctul de vedere oficial al insituţiei bancare, în care se confirmă frauda, dar proporţiile acesteia sunt reduse la nivelul de 200.000 – 300.000 de euro. „Banca a sesizat organele de cercetare privind frauda şi a depus vineri o plângere penală, faptele fiind depistate în urma verificărilor interne efectuate de bancă. Conturile clienţilor au fost reconstituite, iar angajatului implicat i-a fost suspendat contractul de muncă pentru încălcarea normelor interne ale băncii. BCR are toleranţă zero faţă de incidentele de farudă. Repet, conturile clienţilor au fost reconstituite”, a declarat acesta.
Reprezentanţii Departamentului de Investigaţii Antifraudă ai BCR au luat cu asalt în această dimineaţă sediul sucursalei Braşov al celei mai mari instituşii financiare din sistem, susţin surse din sistemul judicar. Aceştia au fost informaţi că unul sau mai mulţi angajaţi ai băncii au retras din conturile mai multor braşoveni o sumă care ar ajunge la aproximativ 400 de milioane de lei, adică aproximativ 88 de milioane de euro, potrivit informaţiilor newsbv.ro. de asemenea, se ştie că banca a depus o plângere penală împotriva unui angajat.
Ionuţ Stanimir, purtătorul de cuvânt al BCR, nu a putut confirma informaţia privind frauda de la Braşov, dar potrivit acestuia „politica BCR în privinţa fraudelor este zero”. „Avem unul dintre cele mai bine puse la punct departamente de investigaţii anti-fraudă din rândul băncilor din România. În momentul în care avem o informaţie privind o fraudă facem investigaţii. În orice caz, clienţii îşi recuperează banii, iar cei care se fac vinovaţi vor fi concediaţi şi li se va face dosar penal”, a mai spus acesta.
Braşovul tinde să devină capitala fraudelor bancare, după ce în ultimii ani am avut mai multe cazuri de „dispariţii” de bani din conturile clienţilor, cum ar fi Romexterra, Credit Europe Bank sau CEC Bank.
4 comentarii
Acelasi lucru la BCR Alexandria