* Clădirile vor avea un aspect modern cu copertine din sticlă, dar faţadele principale vor fi placate cu lemn în vederea integrării în spiritul construcţiilor montane
La finele lunii iunie, Primăria Braşov urmează să desemneze constructorul care va realiza lucrările de modernizare a celor cinci capete de linie ale RAT, prinse într-un proiect de investiţie cu finanţare europeană. Dintre toate staţiile terminale ale RAT, doar capătul de linie de la stadionul Municipal este modernizat, iar restul nu mai corespund de multă vreme cerinţelor de mediu şi de confort actuale.
Cele cinci capete de linie (Noua – strada Brazilor, Roman- strada Poienelor, Rulmentul – strada 13 Decembrie, Saturn – bulevardul Saturn şi Triaj- strada Hărmanului) însumează 21 de trasee, iar edilii speră ca lucrările să demareze cât mai repede. „Sper ca în iulie să demarăm şi lucrările, fiindcă este un proiect important pentru Braşov şi pentru dezvoltarea transportului în zona metropolitană. Dacă într-o primă etapă am reuşit să modernizăm flota de autobuze, prin derularea acestui proiect, şi prin cel de introducere a sistemului de ticketing, vom aduce transportul braşovean la un nivel egal cu cel din orice ţară europeană”, a declarat primarul George Scripcaru.
Termen de finalizare: nouă luni
Valoare investiţiei este estimată la suma de 35,12 milioane de euro, din care cofinanţarea Primăriei este de 1,15 milioane de lei. Lucrările ar urma să fie finalizate în primăvara anului viitor. „Termenul de execuţie este de nouă luni şi vom avea grijă ca firma câştigătoare să respecte acest termen, deoarece lucrările vor fi derulate în paralel la toate cele cinci capete. Am stabilit deja cu cei de la RAT modalităţile de lucru şi toate detaliile, astfel încât transportul public de călători să nu fie afectat. Cea mai mare problemă va fi la Saturn şi Poienelor fiind unele dintre cele mai aglomerate, dar am stabilit fluxurile de ciruclaţie, perioadele de staţionare, dar şi care vor fi locurile de îmbarcare/debarcare a călătorilor pe timpul şantierului”, a explicat primarul.
Cum vor arăta noile capete de linie
Pe modelul autogării RAT de la Municipal, în fiecare din aceste staţii vor fi construite clădiri care vor asigura servicii de ticketing, birouri de relaţii cu publicul, grupuri sanitare şi sală de aşteptare, iar platforma de îmbarcare va fi acoperită cu o copertină.
Clădirile vor fi realizate în stil clasic, din cadre de beton armat şi monolit şi pereţi portanţi, prevăzute cu termoizolaţie şi placate pe faţadele principale cu lemn, în vederea integrării în spiritul construcţiilor montane. Copertinele sunt continue pentru 4 locaţii, şi individuale pentru locaţia din Str. Brazilor, datorită suprafeţei mici a terenului. Învelitorile acoperişurilor vor fi montate pe structuri metalice tip fagure cu tablă pe structură de lemn şi panouri sticlă pe structură metalică.