Şapte agenţii media au dezvoltat proiectul „Discover” care oferă gratuit tuturor vizitatorilor oraşelor din Europa un ghid turistic complet optimizat pentru telefoanele mobile, accesibil de pe panourile informaţionale montate pe obiectivele turistice. Platforma „Discover” a început cu oraşul Constanţa, oferind informaţii cu prezentări text, audio MP3, galerie de imagini şi Voice GSM.
Proiectul Discover va fi dezvoltat şi în oraşele Braşov, Bucureşti, Sibiu, Timişoara, Cluj-napoca şi Iaşi, urmând să fie lansat la jumătatea lui 2014 cu o investiţie totală de 550.000 de euro.
Turiştii vor citi direct de pe panoul informaţional o scurtă prezentare a obiectivului turistic, în limbile română şi engleză, putând de asemenea să acceseze cu telefonul mobil aplicaţia web Discover, pentru mai multe informaţii oferite în 5 limbi – română, engleză, franceză, germabnă şi spaniolă. Proiectul informează turiştii despre obiectivele turistice, hoteluri, baruri-cafenele, dar şi despre calendarul celor mai importante evenimente.
„În turism există două forme de comunicare: Visit şi Discover. Visit se adresează turiştilor ce sunt chemaţi să viziteze un oraş, iar Discover se adresează turiştilor ce vizitează deja oraşul respectiv. Am plecat de la ideea de a ne descoperi oraşele principale ale României şi de a le arăta turiştilor străini că România poate oferi acces uşor şi gratuit la informaţii. Unicitatea proiectului este dată de utilizarea celor mai noi tehnologii pe o singură platformă, acest lucru nemaifiind realizat până în prezent”, a declarat Victor Maxim, iniţiatorul proiectului Discover.