*Braşovul stă bine la acest capitol, clasându-se pe locul doi, după Bucureşti
17% din IMM-urile braşovene sunt prezente online, se arată într-o statistică realizată de Romtelecom Business Solutions, o divizie a companiei Romtelecom. Firma a organizatieri, la Braşov, atelierul „Dezvoltă-ţi afacerea şi online” adresat companiilor care nu sunt prezente online. Participanţii la atelier au primit îndrumare profesională pentru crearea paginii de internet a propriei firme şi au aflat care sunt avantajele în a fi prezenţi pe internet. Braşovul stă relativ bine dacă ne raportăm la restul ţării, Clujul având doar un procent de 15% dintre firme prezente online, Timişul – 12%, Prahova – 11%, Constanţa 10%, iar Bihorul doar 9%. Braşovul este, totuşi, sub Bucureşti, unde circa 19% dintre IMM-uri sunt prezente şi online.
Prin intermediul afacereataonline.ro, acest procent va creşte. În urma participării la atelierul gratuit, antrepenori din Braşov şi-au creat, cu ajutorul specialiştilor Romtelecom, site-uri de prezentare pentru propriile afaceri. Iar pentru că a avea doar un site de prezentare nu este de ajuns pentru a creşte o afacere, antreprenorii au aflat şi cum să folosească instrumentele de promovare disponibile pe afacereataonline.ro, cum ar fi newsletter-ul sau instrumentul de creare şi editare a cărţilor de vizită.
Atelierul este parte a initiaţivei afacereataonline.ro, menită să ajute companiile mici şi mijlocii să fie prezente în mediul online, prin intermediul unei platforme do-it-yourself. Iniţiativa oferă posesorilor de afaceri posibilitatea de a-şi dezvolta personal, în 5 paşi simpli, website-uri pentru companiile lor, platforma online oferind şi o serie de alte beneficii. Iniţiativa este ideală pentru orice companie nou înfiinţată sau de mici dimensiuni care nu şi-a dezvoltat încă o carte de vizită online, respectiv website-ul companiei. Utilizarea platformei este gratuită pentru un an, permiţând deţinătorilor de afaceri să-şi personalizeze website-ul cu ajutorul unor tipare şi texte predefinite, care pot fi mai apoi modificate de către posesorul afacerii, conform specificului activităţii sale. Mai mult, platforma permite crearea unui cont de e-mail personalizat pentru respectivul domeniu, dar şi dezvoltarea şi transmiterea de newslettere pentru promovarea afacerii respective şi uneltele necesare pentru analiza traficului de pe website-ul creat.