Piaţa de carne din România s-ar putea confrunta în acest an cu cea mai grea perioadă de la începutul crizei financiare, din 2008, având în vedere că puterea de cumpărare a românilor se apropie de un prag minim, spune Olimpiu Şoneriu, şeful Carmolimp.
„Vom asista şi în 2013 la diminuarea sumelor de bani pe care consumatorii le au la dispoziţie pentru consum. Anul 2013 va fi unul şi mai dificil, iar industria noastră va fi forţată la maxim, pe fondul unei puteri de cumpărare reduse, şi a unui mediu de afaceri slăbit”, spune Şoneriu.
În aceste condiţii, pentru industria cărnii se pot lua în calcul două scenarii, respectiv de stagnare sau de accentuare a problemelor cu care producătorii se confruntă încă de la începutul crizei. „În cel mai bun caz vom vedea o stagnare a pieţei la nivelul actual, dar cu siguranţă tendinţa va fi în continuare spre produsele mai ieftine. Cred că în următoarea perioadă vom asista la o presiune din ce în ce mai mare a producătorilor de carne şi preparate din carne de a ieşi pe pieţe comunitare”, mai spune şeful Carmolimp.
Grupul Carmolimp este unul din cei mai mari producători şi distribuitori de carne În prezent, operează un număr de 50 magazine proprii şi peste 60 de unităţi în sistem franciză.