Omul de afaceri braşovean Ilie Luca a negat negocierile cu retailerul belgian Mega Image pentru cedarea celor 20 de magazine pe care le deţine în Braşov. „Magazinele sunt profitabile şi nu vreau să le vând”, a spus acesta, care a spus că informaţiile apărute săptămâna trecută cu privire la eventualele negocieri „nu sunt reale”. De altfel, Mega Image încearcă să îşi extindă reţeaua de magazine în centrul ţării, contactând mai multe reţele din Braşov, printre acestea numărându-se Spar sau Rapid.
Ilie Luca a spus, totuşi, că „am putea închiria o parte dintre magazine, dacă vor fi condiţii de piaţă pentru acest lucru, dar în principiu ne interesează să ne extindem acest segment al business-ului”.
Din cele 20 de unităţi ale reţelei Luca, trei sunt supermarketuri, în timp ce restul sunt magazine de proximitate. Astfel, compania Luca activează pe aceleaşi două formate pe care se bazează şi belgienii de la Mega Image. Prin această achiziţie retailerul şi-ar consolida prezenţa în judeţul Braşov, unde deţine deocamdată doar două unităţi, potrivit site-ului propriu. Firma Luca SRL a terminat anul 2011 cu afaceri de 56 milioane de lei (13 milioane de euro), în scădere cu peste 14% comparativ cu anul anterior.
Compania braşoveană, controlată de familia Luca, se bazează în principal pe activităţile de producţie şi distribuţie de produse din carne, având prevăzute în acest investiţii de 800.000 de euro. Familia Luca deţine două ferme, una în Codlea cu 35.000 de porci şi una în Homorod de 1.000 de capete de bovine.
Belgienii deţin o reţea de 195 de magazine şi intenţionează ca în acest an să se extindă la aproximativ 300.