Firmele braşovene care au susţinut comunităţile locale prin diverse acţiuni de Responsabilitate Socială îşi pot înscrie proiectele în competiţia Romanian CSR Awards până pe 15 februarie. Evenimentul, ce va avea loc în luna aprilie, va aduce în prim-planul opiniei publice proiectele şi campaniile pe care firmele româneşti le-au derulat în anul 2012 pentru a sprijini comunităţile în care activează. Competiţia va face diferenţa între proiectele realizate de companiile mari (peste 500 angajaţi) şi cele realizate de companii mici (sub 500 de angajaţi). Înscrierea proiectelor în competiţie se face prin completarea formularului disponibil pe site-ul dedicat evenimentului – www.csrawards.ro
„Prin intermediul competiţiei Romanian CSR Awards vor fi scoase în evidenţă cele mai bune proiecte şi campanii de Responsabilitate Socială. Considerăm că prin popularizarea acestor bune practici contribuim la promovarea unei atitudini responsabile atât din partea companiilor, cât şi din partea comunităţilor”, a declarat Lăcrămioara Botezatu, Project Manager CSRmedia.ro
Sunt eligibile proiectele sau campaniile care au fost implementate în anul 2012. Pot fi înscrise atât proiectele demarate în anul 2012, cât şi cele începute în anii anteriori, dar care s-au desfăşurat şi pe parcursul anului 2012. O companie poate înscrie câte un singur proiect la fiecare categorie de premii. Jurizarea proiectelor înscrise în competiţie se va realiza în intervalul 15 februarie -15 martie, anunţarea proiectelor nominalizate urmând a se face la finalul lunii martie.
Conform comunicării Comisiei Europene din octombrie 2011, toate marile companii de pe piaţa europeană trebuie ca până în 2014 să integreze în operaţiunile lor principii şi practici de CSR descrise în cel puţin unul din standardele internaţionale recunoscute în domeniu.
CSR (Corporate Social Responsability) este definită de Comisia Europeană ca fiind „un concept prin care companiile îşi integrează voluntar preocupările sociale şi de mediu în activităţile lor economice şi în interacţiunea cu factorii de interes”. În cazul companiilor, factorii de interes pot fi angajaţii, clienţii, investitorii, furnizorii şi, nu în ultimul rând, comunitatea locală.