Grupul suedez H&M, care deţine un magazin şi la Braşov, va demara, din luna februarie, un program în premieră: colectează haine vechi, iar în schimbul acestora clienţii vor primi vouchere pe care să le folosească la achiziţia de produse noi H&M, relatează Reuters.
Iniţiativa grupului suedez urmează să fie lansată la nivel mondial, pe toate cele 48 de pieţe pe care este prezent retailerul.
După preluare, acestea vor fi transportate la o fabrică de sortare din Germania. Materialul produselor va putea fi folosit ulterior fie pentru realizarea altor haine, drept cârpe de curăţenie sau pentru materialele izoliere din industria auto.
„Eforturile noastre de a sprijini sustenabilitatea au la bază implicarea prin responsabilitate socială şi faţă de mediu. Ne dorim să susţinem mediul înconjurător, de aceea oferim acum clienţilor noştri o soluţie convenabilă: aceea de a lăsa la H&M hainele lor vechi sau cu defecte”, declară Karl-Johan Persson, CEO H&M.
H&M este primul producător din lumea modei care lansează o campanie de reciclare prin colectare în toate magazinele sale. Astfel cumpărătorii pot sprijini salvarea resurselor naturale şi să contribuie la reducerea impactului asupra mediului prin evitarea strângerii deşeurilor textile.
În schimbul acestui gest, toţi clienţii vor primi câte un voucher, pentru fiecare geantă de haine aduse pentru reciclare. Toate hainele colectate vor fi strânse de către I:Collect – partener H&M – care furnizează infrastructură necesară pentru reprocesarea bunurilor de consum şi pregătirea lor pentru noi modalităţi de utilizare.
În fiecare an, tone de materiale textile sunt aruncate ca şi deşeuri menajere, ajungând în gropi de gunoi. Circa 95 % din cantitatea de haine aruncate pot fi reutilizate, repurtate sau reciclate – în funcţie de stadiul de uzură al obiectelor.
Pe termen lung, H&M îşi propune să reducă impactul articolelor vestimentare asupra mediului, prin folosirea inteligentă a ciclului de viaţă al acestora şi crearea unui circuit de reutilizare a fibrelor textile.
Scopul final este acela de a găsi soluţii tehnice pentru refolosirea şi reciclarea materialelor textile pe scară largă; tocmai de aceea H&M a înfiinţat propria fundaţie – Conscious Foundation – pentru a veni în sprijinul inovaţiei în domeniul utilizării textilelor, precum şi pentru a susţine în continuare proiectele sociale în care compania este implicată.
3 comentarii
o initiativa extraordinara.