*Dan Kulcsar, PR Manager al Lugera – The People Republic, susţine că Braşovul a pierdut investitori importanţi în lipsa proiectelor de infrastructură, cum ar fi aeroportul
Recrutorii de forţă de muncă se aşteaptă ca anul viitor să fie unul important pentru mediul de business din România, după ce în anul 2012 piaţa muncii a avut foarte mult de suferit. „ Trendul general este unul optimist, atât la nivel naţional, cât şi în ceea ce priveşte piaţa Braşovului. Guvernul ar trebui, în primul rând, să înceapă să se preocupe de mediul de afaceri în complexitatea lui, la modul real, cu măsuri concrete şi aplicate prompt”, ne-a declarat Dan Kulcsar, PR manager Lugera – The People Republic. Potrivit acestuia, dacă ne raportăm doar la Braşov, mediul de afaceri va avea foarte mult de câştigat prin realizarea aeroportului de la Ghimbav. „Foarte mulţi investitori, interesaţi iniţial de Braşov, atunci când au constatat lipsa aeroportului s-au reorientat către alte zone din ţară sau din alte ţări”, a mai precizat sursa citată, adăugând că „pentru ca piaţa muncii să crească avem nevoie ca business-urile din România să crească, iar prin exemple de succes să poată fi atraşi investitori noi şi puternici”.
Piaţa muncii şi-a revenit în 2012 după doi ani de cădere
„Dacă ne raportam la perioada de dinaintea aşa numitei crize economice, piaţa muncii a fost ceva mai dificilă în 2012. Oferta de joburi a fost ceva mai redusă iar candidaţii căutaţi din ce în ce mai specializaţi. Dacă ne raportăm la anul trecut de pildă, sau la anul 2010 putem vorbi despre o uşoară revigorare a acesteia”, a mai arătat Kulcsar.
După criză, companiile au devenit mai atente când iau decizia de angajare a unui candidat, ceea ce a dus la faptul că cei care îşi caută joburi au învăţat să îşi ajusteze aşteptările salariale la competenţele pe care le pot oferi angajatorului. „Pentru Lugera, 2012 a fost un an foarte bun: ne-am menţinut poziţia de lider pe serviciul de Muncă Temporară în România, ne mândrim cu clienţi din gama celor mai mari companii din România şi din lume”, a mai arătat Dan Kulcsar.
Potrivit acestuia, cele mai căutate joburi în 2012 au fost în domenii precum vânzările, IT-ul (mai ales partea de programare), share service-center-urile şi, în general, domeniul producţiei automotive.
Au 20.000 de angajaţi de „închiriat”
Compania Lugera a devenit în 2009 lider de piaţă pe segmentul serviciilor de muncă temporară. „În 2012, de pildă, am avut aproximativ 20.000 de angajaţi temporari plasaţi la clienţii noştri. Colaborăm pe acest serviciu cu companii importante din România – Coca Cola, BCR, Flextronics, Autoliv, Heineken, Stabilus, Total Lubricants etc. pe joburi dintre cele mai diverse. Este adevărat că serviciul se pretează cel mai bine pentru personalul direct productiv, dar avem şi ingineri şi am avut şi directori generali în muncă temporară”, mai spune PR managerul Lugera.
Totuşi, în România munca temporară este un risc pentru angajator, pentru că aceştia nu îşi permit să plătească muncitorii şi pe perioada în care aceştia nu pot fi „închiriaţi”. „Încercăm să le găsim misiuni de lucru în timp cât mai scurt. În alte ţări angajaţii temporari rămân pe pay-roll-ul agentului de muncă temporară chiar şi în perioada în care nu sunt «detaşaţi» la clienţi. Mediul economic din România, însă, nu ne permite, din păcate, acest lucru nici nouă şi nici competitorilor noştri din domeniu”, a conchis Kulcsar.