Compania farmaceutică GlaxoSmithKline România a publicat raportul de sustenabilitate GSK 2011, care potrivit companiei este primul de acest fel de pe piaţa farma locală.
„În 2011, GSK a investit 719.940 de euro în comunitate, în programe de sănătate şi de educaţie în sănătate, precum şi în alte probleme sociale. În 2011, operaţiunile de producţie şi logistică ale fabricii GSK din Braşov au raportat o scădere cu 45% a consumului de energie şi cu 40% a emisiilor de dioxid de carbon per tonă de produs livrat”, se arată într-un comunicat al companiei.
Grupul GSK, unul dintre cele mai mari din domeniul farma din România, este împărţit în patru divizii GSK Farma, GSK Consumer Health Care, Europharm Distribuţie şi fabrica Europharm din Braşov. GSK Farma a obţinut anul trecut afaceri de 151,8 milioane de euro, în creştere cu circa 11% comparativ cu anul anterior. Divizia de distribuţie a britanicilor, Europharm Distribuţie, a terminat 2011 cu o cifră de afaceri de 250 milioane de euro, în creştere cu aproape 10%.
Un business mai mare au avut şi fabrica din Braşov, cu afaceri de circa 100 milioane de euro, dar şi divizia de Consumer Health Care.
„Într-o ţară cu cea mai scăzută speranţă de viaţă din Uniunea Europeană, cu cea mai ridicată rată de mortalitate infantilă şi în acelaşi timp cu cel mai mare grad de migraţie a medicilor, provocările sunt evidente, iar GSK România şi-a luat angajamentul de a contribui la îmbunătăţirea calităţii vieţii. Cred cu tărie că un popor trebuie să fie sănătos pentru a deveni bogat, şi nu invers. Vom continua să avem un comportament responsabil, să sprijinim comunitatea medicală şi să acţionăm în interesul şi pentru drepturile pacienţilor”, a declarat, în comunicat, Pascal Prigent, General Manager GSK România.
GlaxoSmithKline este una dintre cele mai mari companii farmaceutice din lume, al cărei portofoliu are la bază o substanţială activitate de cercetare şi dezvoltare.