*Irakul vrea să contracteze mii de tractoare realizate pe modelul celor produse în Braşov până în 2007 *Fostul director al Tractorul SA ar putea angaja câteva sute de oameni în localitatea prahoveană, după ce în Braşov i s-au cerut preţuri uriaşe pentru o hală *Angajaţii companiei Tractorul U 650 Braşov provin în totalitate din fosta societate de stat, închisă în urmă cu cinci ani după ce a fost „căpuşată” de potentaţii politici ai vremii
Compania braşoveană Tractorul U 650 Braşov se află în negocieri avansate cu Guvernul irakian, interesat de cumpărarea câtorva mii de tractoare produse de foştii angajaţi ai societăţii braşovene Tractorul UTB SA. „Noi am produs deja 110 tractoare pentru Egipt, iar acum avem un produs nou – U 825 – pe care îl vom promova la Indagra la sfârşitul lui octombrie. Guvernul irakian ne-a solicitat să înregistrăm firma în ţara lor, iar după ce vom realiza acest lucru vom putea semna contracte pentru realizarea tractoarelor. Se vorbeşte de un contract de câteva mii de tractoare, iar după ce se va semna vom fi nevoiţi să angajăm chiar câteva sute de oameni”, a precizat Titus Şerban, directorul companiei, ultimul manager al companiei Tractorul UTB SA, intrată în faliment în 2007.
Pentru anul acesta, Titus Şerban se aşteaptă la o cifră de afaceri de cel puţin 1,5 milioane de euro, după ce anul trecut compania a avut un rulaj de 300.000 de euro. „În condiţiile în care 70% din cifra de afaceri este reprezentantă de piese de schimb. Este mai greu să vindem tractoare în Egipt acum, deoarece Guvernul acestei ţări a emis o lege potrivit căreia plata se va face doar la recepţia mărfii, iar noi aveam un contract cu plata înainte”, a explicat Titus Şerban.
Tractoarele se construiesc la cu Fabrica de Echipament Hidraulic şi Subansamble Băicoi, cu care societatea braşoveană colaborează încă de anul trecut. „Am încercat să cumpărăm aici un spaţiu, dar ni s-au cerut preţuri uriaşe, moriv pentru care ne-am îndreptat atenţia spre alte zone”, a precizat fostul director al Tractorul SA. Compania braşoveană este deţinută de omul de afaceri egiptean Atef el Said el Kalaini, fost partener al uzinei Tractorul SA în Egipt. Firma a cumpărat, în urmă cu doi ani, licenţa de fabricaţie pentru tractorul U650 al fostei uzine braşovene Tractorul SA şi a demarat fabricaţia aces-tora în baza unui contract de prestări servicii cu societatea Roman SA. Licenţa de fabricaţie a fost cumpărată însă doar pentru Egipt, tractoarele neputând fi vândute în altă ţară.
Cei 12 angajaţi ai societăţii braşovene, în majoritate foşti membri ai conducerii Tractorul SA, au proiectat anul trecut tractorul U 825. „Am lucrat zece luni la acest produs care poate fi vândut şi în România, şi în Uniunea Europeană, şi în Asia, Africa. Este un tractor de 76 de cai putere, iar preţul lui, fără TVA, este undeva pe la 22.000 de euro. Este un tractor cu motor Perkins şi punte Carrero”, a declarat fostul manager al Tractorul SA. Noul model de tractor este omologat atât în România, cât şi în Uniunea Europeană, iar speranţele societăţii sunt că în curând vor putea începe producţia de masă. „Avem contacte cu parteneri din Turcia, dar ei vor să vadă tractorul la târg, dar şi din Serbia, aici negocierile ducându-se pe preţ”, a mai spus sursa citată.
Tractorul SA a fost vândut pe 82 de milioane de euro
Compania braşoveană Tractorul SA a intrat în faliment la începutul lui 2007, la finele acelui an fiind cumpărat de compania Flavus Inves-tiţii SRL, controlată de Centerra Capital, un vehicul de investiţii al fondului britanic Cheyne, pentru 82 de milioane de euro. Anul acesta, aproximativ 100 din cele 124 de hectare ale fostului colos industrial au fost revândute către Immochan, vehiculul de investiţii imobiliare al grupului francez Auchan, pentru circa 25 de milioane de euro. Cei de la Immochan au în plan să continue intenţiile fostului proprietar de a construi un adevărat cartier în jurul unui complex comercial – cu ancoră un magazin Auchan.
15 comentarii
As vrea sa vad pus in practica acest proiect……..
UTB S.A. este amintire.ROMAN S.A. nu are lictena si nici tehnologia sa produca tractoare, au avut cateva semifabricate luate din vechea uzina si le-au asamblat. Nu se pot realiza altele, ca u mai exista planuri, s-a dat foc.Bravo Craiova, nu stiu cat de bune sunt si cate din piesele componenet se realizeaza in industria romaneasca.La Rasnov s-au produs primele Hoyo, care au cateva probleme la reductor, lucru confirmat din doua surse, un cumparator care trage busteni din munte si de la un proprietar din Rasnov. Are multe elemente sudate si pare firav raportat la vechiul model romanesc UTB, din aceeasi clasa de putere. Cablajul electric lasa de dorit.Romanii care inca mai utilizeaza tractoare UTB au doar cuvinte de lauda la adresa fiabilitatii, dar se pang ca nu mai gasesc piese de calitate, filtre, pompe etc., realizate de turci, s.a.Cert este ca agricultura romaneasca nu mai avea nevoie de acele tipuri de tractoare.Se lucrau pe genunchi, fara tehnologii moderne, cum ar fi masinile cu comanda numerica.In curand, datorita impozitelor pe zilieri si costului ridicat al motorinei, va fi necesara implementarea robotzilor agricoli, care sa faca cam totul.Vad pe campuri mici masinarii la prasit, la sapat, udat si cules, care sa functioneze cu energie solara, apa de ploaie sau gravitatie.Ce ziceti, voi cum vedeti agricultura viitorului, in Romania ?
S-ar putea sa fie oarecum offtopic, dar cautand piese de tractoar am gasit articolul asta si nu ma pot abtine sa nu va zic ca pe domeniul anvelope de tractoare, Rusii chiar au ceva de spus. In Brasov este si un loc de unde gasiti aceste anvelope rusesti: http://anvelope-rusia.ro
Cred ca toate privatizarile din Romania ar fi trebuit sa se faca pana la un nivel de maxim 50% , astfel ca ramanea si celorlalti romani (care au contribuit la realizarea lor ) ceva.Asa cum au fost facute si se vor face nu le va mai ramane nimic -toate se vor casa si taia (vezi rezultatele privatizarilor de la Tractorul Bv., SIDERCA Calarasi , etc.) Ar fi ramas atatea locuri de munca si atata lume nu ar fi plecat.
eu imi dores sa imi eu un tractor de mic dar din pacate nam bani daca mi lar da unu de pomana un tractor ias multutmi din toata inima si las pomeni pana la adanci si batraneti
dupa parerea mea de simplu cetatean cred ca romania prin politicile sale agrare ar trebui sa ajute pe toti cei ce vor sa faca agricultura, chiar si la nivel de
mic producator.un exemplu este china care ofera tractoare pt toti incepand de la 1400 dolari.cu preturi mi
cineva mai face ceva si pentru agricultura noastra.ne-am invatat sa luam tehnologia de 40 de ani de la nemti si francezi numai fiare vechi.felicitari domnului Serban
nu trebuia perdut brendul sintem rovinati nu mai avem nimic in tara nostra trbue sa aducm totu de afara sintem o tara dzorganizata
ce tip de tractoare se fac la baicoi????
Aveti perfecta dreptate dl Marcel Borhina
Modele și preț?