Compania Naţională de Căi Ferate – CFR SA deşfăşoară în prezent lucrări, la nivel naţional, care vizează reabilitarea şi modernizarea a nu mai puţin de 204,8 kilometri de cale ferată dublă, 24 staţii şi 5 tuneluri feroviare, toate aflate pe coridorul IV paneuropean, a informat ieri compania.
Valoarea totală a contractelor semnate pentru execuţia lucrărilor de reabilitare şi modernizare a infrastructurii feroviare şi supervizare, aferente proiectelor din POS-T 2007-2013, se ridică la aproape 5,9 miliarde lei. La unele proiecte contribuţia Comisiei Europene este de 85%, iar la altele de 69,25%, restul fiind asigurat din bugetul de stat.
„Valoarea investiţiilor alocate de CFR SA, pentru proiectele POS-T, în primele nouă luni ale acestui an se ridică la 876.904.394,94 lei”, se menţionează în comunicatul remis de companie. Valoarea plăţilor efectuate de CFR SA în perioada 2009-2012, pentru proiectele din cadrul POS-T, este de 878 milioane lei, din care 876,9 milioane de lei reprezintă investiţiile alocate în perioada ianuarie-septembrie 2012, iar restul, aproape1,7 milioane de lei, reprezintă plăţi efectuate în perioada ianuarie 2009-decembrie 2011.
Pe raza Centrului de Reparaţii, Exploatare şi Întreţinere Regionale Braşov s-a demarat modernizarea a trei tuneluri: tunel km 37+857-37+329, linia CF Braşov – Podu Olt (Dealul Negru); tunel km 128+365-129+582, linia CF Adjud – Siculeni (Ciumani); tunel km 208+743-209+137, linia CF Braşov – Deda (Sălard).
Lucrările sunt realizate de consorţiul format din companiile Swietelsky CF, Sopmet SA şi Dafora SA. Sursa de finanţare este Comisia Europeană, cu fonduri nerambursabile, în proporţie de 69.25% şi Guvernul României, cu fonduri de la bugetul de stat, în proporţie de 30.75%, iar termenul de finalizare este decembrie 2012.