Stiri Brasov

Terminalul intermodal de la Bod este în noua strategie a Ministerului Transporturilor

*Acesta ar trebui realizat din fonduri europene alocate în perioada 2007 – 2013

 

Proiectul de ordin al ministrului Transporturilor privind aprobarea aprobarea Strategiei de transport intermodal în România, care modifică Strategia aprobată pe 20 iunie 2011, la Braşov va fi realizat un terminal intermodal de mărfuri exclusiv din fondurile europene alocate în perioada 2007 – 2013. De asemenea, tot din fondurile amintite vor fi realizate alte două terminale intermodale în Suceava şi Iaşi.
Pe strategia iniţială, Braşovul nu figura ca locaţie pentru amplasarea unui terminal intermodal.
Potrivit aceluiaşi proiect, Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii propune alocarea a 33 milioane de euro pentru dezvoltarea unor terminale intermodale de transport în diferite zone din România. Astfel, MTI propune alocarea sumei de 22 milioane euro pentru dezvoltarea unui terminal în Timişoara (cu posibile locaţii la Recaş şi Remetea Mare), proiect finanţat din fonduri europene.
Ministerul propune alocarea a câte 500.000 de euro pentru un centru intermodal în Portul Constanţa Sud şi a unui terminal în zona de vest a Bucureştiului, ambele proiecte urmând să beneficieze de finanţare europeană. De asemenea, vor fi alocate 10 milioane de euro pentru dezvoltarea unui terminal intermodal în zona Olteniţa/Giurgiu, proiect de asemenea finanţat prin intermediul fondurilor europene alocate până în 2013.
Ideea construirii unui astfel de terminal a fost discutată de aleşii locali încă de acum doi ani. Pentru realizarea acestuia ar fi nevoie de 200 de milioane de euro, bani care ar proveni don fonduri europene. Terminalul va fi construit la Bod, la limita cu comuna Feldioara. Acest terminal inter-modal de marfă rutier/feroviar reprezintă nucleul unui centru logistic alcătuit din infrastructura feroviară de acces, infrastructura rutieră de acces (cu intrări şi ieşiri separate), precum şi platforma de depozitare temporară a mărfurilor transferate.
În România mai există două astfel de terminale – la Oradea şi Constanţa, dar niciunul nu este atât de bine poziţionat ca cel de la Braşov, unde practic s-ar putea face trierea mărfurilor în funcţie de destinaţia aleasă de producător.

Ce este un terminal intermodal?

Practic, un terminal pentru transportul intermodal este locul în care se manipulează, se depozitează şi se încarcă marfa pe un alt mijloc de transport. Transferând un transport de marfă de pe rutier pe calea ferată, se protejează infrastructura rutieră, se face economie de timp şi sunt generate costuri mai mici de personal.
Transportul intermodal este avantajos, astfel, pentru mărfuri transportate pe distanţe de 500-600 km. Totodată, costurile pe calea ferată s-ar putea reduce cu până la 20%, deoarece sunt mai puţini angajaţi implicaţi în proces. Un alt avantaj ar fi gradul de poluare mult redus, dar şi diminuarea numărului de accidente, cauzate în prezent de maşinile cu tonaj greu. Uniunea Europeană recomandă promovarea transportului intermodal, iar toate ţările europene au strategii pentru dezvoltarea acestuia. Potrivit specialiştilor, ponderea transportului intermodal în România este mult redusă, sub 5% din total transport mărfuri, în timp ce în ţări precum Germania, Anglia sau Franţa ponderea este de aproximativ 35%.

Esti Companie? Aplica gratuit!

Puteţi adăuga job-urile disponibile în compania dumneavostră pentru a fi vizibile pe site-ul BizBraşov, dacă solicitaţi un cont. Doar aşa veţi putea intra în contact direct cu candidaţii.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*