*Răspunsul primit la contestaţia depusă de SCC Napoca priveşte solicitarea unor clarificări tehnice de la compania câştigătoare, decizia urmând să fie luată de Comisia de licitaţie
Comisia Naţională de Soluţionare a Contestaţiilor a emis, în urmă cu două zile, un răspuns cu privire la contestaţia depusă de compania SCC Napoca cu privire la licitaţia pentru execuţia pistei Aeroportului Braşov – Ghimbav. „Răspunsul este neutru. Practic ni se recomandă să clarificăm nişte aspecte tehnice, după care va trebui să reanalizăm oferta firmei câştigătoare”, ne-au declarat surse din Comisia de licitaţie. Potrivit acestora, comisia a solicitat deja documentele de la compania Vectra SA, cea care a câştigat licitaţia pentru execuţia pistei. Marcel Butuza, proprietarul companiei câştigătoare, ne-a declarat, la rândul său că „până mâine dimineaţă (n. red. – astăzi) vom trimite tot ce ni s-a cerut pentru că este interesul nostru să finalizăm acest proces”.
Reprezentanţii CJ Braşov, organizatorul licitaţiei, susţin că decizia privind adjudecătorul licitaţiei rămâne în continuare la Braşov, din moment ce răspunsul CNSC a fost unul evaziv. „După ce vom analiza documentele solicitate de la firma câştigătoare vom aştepta să treacă 11 zile pentru a semna contractul cu aceasta”, au spus aceştia. „Este un obiectiv prioritar atât pentru administraţia judeţeană, cât şi pentru întreaga regiune, motiv pentru care trebuie să ne mişcăm repede în clarificarea situaţiei”, au precizat sursele citate, care au adăugat că în maxim două – trei săptămâni situaţia va fi reglementată, iar contractul va fi semnat.
Pe de altă parte, Butuza îl acuză pe proprietarul Călin Costan, proprietarul Icco Energ, firmă care a participat la licitaţie în consorţiu cu compania SCC Napoca şi societatea Transproiect SA 200, că „sabotează proiectul aeroportului, pentru că dacă nu ar fi fost această contestaţie deja am fi putut discuta despre demararea lucrărilor la pista aeroportului”.
Vectra Service a câştigat la sfârşitul lunii iulie licitaţia pentru proiectarea şi execuţia suprafeţelor de mişcare aeroportuare. Vectra a oferit cel de-al doilea cel mai mic preţ din licitaţie, 12,767 milioane de euro fără TVA, dar compania care a depus oferta cea mai mică – Electrica Serv SRL – a fost descalificată pentru că nu a depus la registratura Consiliului Judeţean Braşov toată documentaţia necesară atestării că are dreptul de a participa la licitaţie.
Consiliul Judeţean Braşov evaluase lucrările la proiectarea şi construcţia pistei la 17,7 milioane de euro. Potrivit anunţului de licitaţie, pista va avea o lungime de 2.820 m şi o lăţime de 45 m, iar durata contractului este de 48 luni, începând cu data atribuirii contractului.
Compania SCC Napoca contestase preţul mic din oferta celor de la Vectra, precum şi lipsa lor de experienţă în ceea ce priveşte realizarea pistelor de aeroport. „Este normal să vin cu un preţ mai mic decât cei din Cluj pentru că eu am staţia de betoane aici, am oamenii aici, nu trebuie să le plătesc diurne sau să vin cu costuri exagerate”, a spus Butuza, care a adăugat că „o firmă din Cluj nu poate veni cu aceleaşi preţuri, pentru că toată materia primă trebuie transportată şi asta implică şi costuri de transport”.
Butuza a făcut referire şi la cea de-a doua obiecţie a firmei clujene, cea referitoare la experienţă. „Noi avem un partener care este consultant în acest proiect cui care am lucrat şi la pistele de la Băneasa, de la Otopeni sau la aeroportul de la Bacău”, a spus sursa citată. Partenerul la care face referire omul de afaceri braşovean este Nelu Iordache, proprietarul firmei de construcţii Romstrade, dar şi al companiei aviatice Blue Air.