Asociaţia Pro Infrastructură spune că există o soluţie simplă şi ieftină de a separa sensurile de mers pe șosele şi de a evita unele carnagii, respectiv separatoarele de sens. „De ce nu este generalizată soluţia? Un posibil răspuns: scade viteza «bizonilor» (şi a celor cu girofar)”, afirmă reprezentanții Pro Infrastructură.
Ei spun că au atras atenția în repetate rânduri că pentru DN2 și pe alte drumuri de 13 metri lățime, cum ar fi tronsoane din DN 1 și DN 13 în județul Brașov. Există o soluție simplă și ieftină de a separa sensurile și a evita astfel de carnagii: 2+1 alternativ. Măsura a fost implementata parțial pe cei 10 km dintre Sinești și Movilița, cu rezultate excelente. Zero decese în mai bine de doi ani.
- „De ce nu este generalizată această soluție pe DN2?! Un posibil răspuns: scade viteza bizonilor (și a celor cu girofar), deși viteza medie în ansamblu crește!
- Solicităm CNAIR să spună cu nume și prenume cine a pus presiune pentru oprirea generalizării sistemului #2plus1alternativ pe DN2 și DN28. Cerem doamnei director Mariana Ioniță să ne spună care este prioritatea CNAIR: viteza celor puternici sau siguranța celor mulți?
- Intrarea voluntară sau involuntară pe contrasens este o cauză principală a accidentelor grave din afara localităților. Cerem imperativ, pentru a suta oară, aplicarea sistemului 2+1 alternativ cu separarea sensurilor folosind parapet ușor (cablu elastic) pe toate drumurile de 13m lățime”, a transmis, miercuri, Asociaţia Pro Infrastructură.
La 5 ani de la tragicul accident din „curba morții” de la Perșani, un tânăr așteaptă încă despăgubiri. 4 persoane au murit atunci, iar drumarii au promis o reamenajare a șoselei, astfel încât să fie evitate alte tragedii
Asociația cere „o analiză serioasă” a rețelei de drumuri naționale pentru identificarea zonelor unde se pot separa sensurile fără costuri majore, cu segmente pentru depășire fără a intra pe contrasens.
- „Dacă vrem ca România să nu mai fie ultima din Europa la siguranță rutieră, trebuie să ajustăm infrastructura EXISTENTĂ. Autostrăzile nu vor putea înlocui toate drumurile naționale.
- Nu în ultimul rând avem un mesaj pentru pasagerii microbuzelor. Poate că ați observat că aproape fiecare accident de microbuz devine un carnagiu. Folosiți centura de siguranță și cereți și celorlalți călători să-și pună centura!”, adaugă sursa citată.
Weekendul care a trecut a fost unul dintre cele mai sângeroase de pe șoselele din România în acest an. Nu mai puțin de 24 de persoane și-au pierdut viața în accidente rutiere.
Cel mai grav accident d s-a petrecut pe DN2 (E85), în județul Bacău, la Răcăciuni – cinci adulți și doi minori și-au pierdut viața. Asta după ce un microbuz s-a ciocnit frontal cu un Mercedes cu volan pe dreapta înmatriculat în Marea Britanie. O persoană a murit și alte șase, printre care un copil, au ajuns la spital în urma unui accident petrecut și pe DN 1 în județul Brașov, între Vlădeni și Perșani, o zonă cu numeroase accidente grave.