Stiri Brasov

Drumul alternativ spre București, un proiect spectaculos asemănător Transfăgărășanului, ținut la naftalină de Ministerul Transporturilor. Investiția era estimată la 90 de milioane de euro

Ideea amenajării unui drum paralel cu DN 1, pe Valea Doftanei, care să descongestioneze traficul de pe DN 1, cea mai aglomerată cale de legătură între Capitală și munte este una mai veche, iar consiliile judeţene din Braşov şi Prahova se asociaseră în 2008 pentru a realiza această investiţie. Atunci, exista posibilitatea finanţării lucrărilor prin Programul Naţional 10.000 de Drumuri Judeţene, însă linia de finanţare s-a blocat, astfel că şi proiectul a fost abandonat.

Drumul ar preluat cel puțin 10% din traficul ușor

Fostul drum județean 102I are o lungime de 13,68 km pe raza județului Brașov și pornește din drumul național, imediat după localitatea Brădet, din zona „Șanțuri”, prin Pasul Predeluț, către județul Prahova. În 2016, acesta a fost preluat de către Compania de Drumuri în vederea demarării unui proiect de modernizare și a primit indicativul DN 1V. De proiectul de modernizare, nu s-a mai auzit nici un cuvânt de atunci, deși, se pare că Ministerul Transporturilor a efectuat o documentație în acest sens. Conform estimărilor oficiale, acest drum ar putea prelua între 10 şi 15% din traficul uşor de pe DN 1, dar ar putea fi considerat şi un drum de interes turistic şi o alternativă mult mai bună decât autostrada Comarnic-Braşov.

Președintele Consiliului Județean Brașov, Adrian Veștea, a precizat că a avut o întrevedere recentă cu fostul ministru al Transporturilor, Ioan Rus, iar acesta a precizat faptul că în vremea cât a deținut această funcție, proiectul pentru modernizarea acestei șosele a fost realizat, dar acum a fost pus la naftalină. „Acest drum ar putea fi o rută alternativă până când vom avea autostradă și un drum de acces mult mai facil pentru cei care nu au treabă la Sinaia sau la Bușteni, ci dincolo de Valea Prahovei. Acel proiect se putea realiza destul de ușor, este vorba de o investiție de 90 de milioane de euro, dar a rămas prin sertare la Ministerul Transporturilor. Ar fi bine ca și oficialii din minister să realizeze importanța realizării unor șosele de acest gen șți să reia proiectul”, a explicat Adrian Veștea.

Primarii din Prahova vor accesa fonduri europene pentru a face șoseaua

În ceea ce privește porțiune de drum din județul Prahova, aceasta are o lungime de 41,9 km, care se află pe teritoriile administrative ale localităţilor: Câmpina – 1,6km; Şotrile – 8,3km; Brebu – 2,7km; Valea Doftanei – 29,1km.

Ținând cont că cei de la Drumuri nu mai zic nimic, primarii din Nordul județului Prahova au început însă demersurile pentru a-și croi propria șosea prin munți, dar care, din păcate, fără implicarea Transporturilor nu va continua până la Brașov. „Transbaiul” vizează realizarea unei şosele care să lege Valea Prahovei de Valea Doftanei, prin traversarea Munţilor Baiului din Bucegi, în lungime de aproape 40 km aceasta urmând să facă legătura între oraşele Azuga, Buşteni şi comuna Valea Doftanei și apoi să continue spre Brașov, pe drumul județean existent, care este însă mai mult un drum forestier, impracticabil pe anumite porțiuni. Traseul a fost ales astfel încât să pună în valoare frumuseţea Bucegilor.

Esti Companie? Aplica gratuit!

Puteţi adăuga job-urile disponibile în compania dumneavostră pentru a fi vizibile pe site-ul BizBraşov, dacă solicitaţi un cont. Doar aşa veţi putea intra în contact direct cu candidaţii.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*