Economic, Stiri Brasov

Grecii de la Olympus produc la Hălchiu al patrulea brand de lactate din România

Zuzu, brand al producătorului de lactate Albalact, parte a grupului francez Lactalis, a fost anul trecut cel mai vândut brand din segmentul de lapte, o piaţă unde vânzările au trecut anul trecut de 1,2 mld. lei, arată datele companiei de cercetare de piaţă Euromonitor. Astfel, Zuzu îşi păstrează poziţia de lider pe o piaţă unde a intrat în urmă cu 14 ani. Conform datelor de pe site-ul Albalact, este lider cu Zuzu în volum pe piaţa laptelui.

„Zuzu se menţine liderul pieţei de lapte de aproape un deceniu“, se arată pe site-ul Albalact, companie intrată în grupul Lactalis în 2016. În acelaşi an, Lactalis a mai semnat şi achiziţia Covalact, un alt mare producător de lactate. Astfel, grupul francez şi-a consolidat poziţia pe o piaţă totală de peste 4 miliarde de lei, în condiţiile în care avea deja în portofoliu producătorul lactatelor LaDorna.

De altfel, La Dorna este al doilea cel mai vândut brand de lapte din retail, mai arată datele Euromonitor. LaDorna mai are în portofoliu doar lapte, după ce în ultimii ani telemeaua LaDorna a preluat numele President, cunoscut la nivel internaţional, iar pe categoria de unt a renunţat ca tranzacţia prin care grupul francez Lactalis preia Covalact să primească ok-ul Consiliului Concurenţei. Lactalis a ajuns prin cele trei companii să deţină o cotă de circa 25% pe piaţa lactatelor.

Piaţa laptelui este una dintre cele mai dinamice din industria lactatelor în ultimii ani, reprezentând aproape un sfert din vânzările în valoare, conform calculelor Euromonitor. În volum, piaţa de lapte a ajuns anul trecut la 254 de milioane de litri, mai arată studiul companiei de cercetare de piaţă. Astfel, fiecare român consumă în medie circa 13 litri de lapte anual, potrivit calculelor ZF. Euromonitor a luat în calcul doar vânzările din retail şi nu cele din pieţe de exemplu sau cele din HoReCa. De altfel, autoconsumul şi vânzările nefiscalizate reprezintă una dintre cele mai mari provocări cu care s-au confruntat procesatorii de lapte de-a lungul anilor, deşi nivelul acestora a mai scăzut odată cu expansiunea comerţului modern.

Podiumul celor mai vândute branduri pe piaţa laptelui este completat de Napolact, marcă deţinută de grupul olandez FrieslandCampina. Astfel, cele mai vândute trei branduri din categoria de lapte sunt româneşti, deşi proprietarii sunt străini. Napolact este activ şi pe piaţa de iaurt, brânzeturi şi unt, iar în ultimii ani a pariat şi pe segmentul bio.

Grecii de la Olympus se află pe locul patru în acest top, cu brandul Olympus, produs la Fabrica de Lapte din Feldioara.

Esti Companie? Aplica gratuit!

Puteţi adăuga job-urile disponibile în compania dumneavostră pentru a fi vizibile pe site-ul BizBraşov, dacă solicitaţi un cont. Doar aşa veţi putea intra în contact direct cu candidaţii.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*