Economic, Stiri Brasov

Brașovenii de la Ecofarmacia au ajuns la un business de 90 de milioane de lei

Retailul farmaceutic este dependent de dezvoltarea pieţei de medicamente şi de evoluţia economiei, iar piaţa va continua consolidarea prin tranzacţii, susţine Marius Cherecheş, unul dintre acţionarii reţelei de farmacii Ecofarmacia, un business de 33 de farmacii cu mai multe locaţii în zona Ardealului.

„Piata farmaceutică este destul de aglomerată şi procesul de consolidare cred că va continua. Cred că în următorii ani vor mai fi tranzacţii, cei mari or să-i cumpere pe cei mici. Între 60 şi 70% din cifra de afaceri a unei farmacii vin din medicamentele cu prescripţie, deci dezvoltarea retailului va urma dezvoltarea pieţei de medicamente”, a spus Marius Cherecheş.

În 2018, Ecofarmacia a mai cumpărat încă trei farmacii în Târgu-Mureş, iar dacă vor mai fi oportunităţi, antreprenorii se uită în continuare la achiziţii. Cifra de afaceri a lanţului a crescut cu circa 15%, ceea ce a dus afacerile la peste 90 milioane de lei în 2018.

Ecofarmacia are peste 200 angajaţi, iar lanţul de farmacii este prezent în judeţele Alba, Braşov, Cluj, Covasna, Harghita, Sibiu. Marius Cherecheş deţine 14,5% din businessul Ecofarmacia, iar partenerii săi sunt producătorul şi distribuitorul de medicamente Bio Eel (60%) şi o companie înregistrată în Viena – Inceptor GMBH – (25%), potrivit datelor de la Registrul Comerţului.

Deşi pe piaţa de medicamente cu prescripţie sunt din ce în ce mai multe medicamente noi şi mai scumpe, câştigurile farmaciilor sunt mici, limitate de marjele impuse retailului farma, mai precizează antreprenorul. Doar anul trecut au fost introduse 37 de molecule noi pe piaţa românească de medicamente, iar companiile farma au în plan în continuare aducerea pe piaţă a unor produse noi anul acesta.

Dacă în zona de medicamente cu prescripţie medicală, preţurile sunt stabilite de autorităţi, dezvoltarea pieţei de produse fără reţetă urmăreşte dezvoltarea economică şi puterea de cumpărare a pacienţilor, explică Marius Cherecheş.

Ecofarmacia a mizat anul trecut pe o colaborare cu un jucător important din zona de farmacii online din Cehia – Pilulka, care activează atât în retailul online de farmacii, dar are şi 100 de farmacii fizice pe piaţa din Cehia. În România, Pilulka va colabora cu Ecofarmacia pentru aprovizionarea cu produse. „E un parteneriat pe care îl avem cu Pilulka din Cehia, ei au început de mult, au  deja legislaţia privind comerţul online, aşa cum va fi la noi după ce se vor aproba normele, am înregistrat compania, ne-am autorizat sub formă de drogherie, depozitul şi drogheria se află în Bucureşti. Ei se ocupă de partea de IT şi marketing şi noi asigurăm suportul pe partea administrativă, legală şi pe partea de aprovizionare”, a spus Marius Cherecheş. El a precizat că nu există intenţii ca Pilulka să intre pe piaţa locală cu farmacii fizice, planul a fost de a dezvolta un business online.

Esti Companie? Aplica gratuit!

Puteţi adăuga job-urile disponibile în compania dumneavostră pentru a fi vizibile pe site-ul BizBraşov, dacă solicitaţi un cont. Doar aşa veţi putea intra în contact direct cu candidaţii.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*