Economic, Stiri Brasov

Aeroportul Brașov mai are nevoie de 38 de milioane de euro pentru a fi finalizat, după ce s-au cheltuit deja aproape 33 de milioane de euro. Guvernul a alocat, cu mare greutate, mai puțin de 5 milioane de euro

Cele 23 de milioane de lei alocate în Legea Bugetului de stat pentru investiții în Aeroportul Internațional Brașov – Ghimbav reprezintă o frecție la picior de lemn față de cât solicitaseră autoritățile județene pentru finalizarea proiectului, în condițiile în care se solicita, practic, o cofinanțare din partea Guvernului după ce a cheltuit din bugetul propriu 32,6 milioane de euro.

„Totalul bugetului care trebuie alocat în vederea finanțării acestor etape investiționale necesare finalizării obiectivului de investiții și certificării viitorului aeroport este de 358,163 milioane de lei, respectiv 76,860 milioane de euro la cursul de 4,66 lei pentru 1 euro.

Consiliul Județean a contractat în condițiile legii credite rambursabile de la bănci comerciale din România în valoare totală de 179,432 milioane de lei pentru obiectivul de investiții menționat. (echivalent a 38,504 milioane de euro).

În consecință, pentru a finaliza acest obiectiv de investiții prioritar, cel puțin pentru județele Brașov, Covasna și Harghita, și ținând cont de efortul financiar realizat până în prezent exclusiv de județul Brașov, vă rugăm să luați în considerare repartizarea către bugetul județului Brașov pe anul financiar 2019 a sumei de 178,731 milioane de lei pentru finanțarea obiectivului de investiții Aeroport Internațional Brașov – Ghimbav”, se arată într-o document trimis de Consiliul Județean Brașov către Guvern la finele anului trecut, consultat de BizBrașov.

În document se mai prezintă lucrările realizate până acum. Astfel, potrivit acestuia, cele aproape 33 de milioane de euro au fost cheltuite pe documentațiile cerute de legislația aplicabilă, necesare susținerii inevestiției și demarării procedurilor de achiziție pentru etapele investiționale anterioare; expropieri de terenuri necesare investiției, lucrări de amenajare teren, sistematizare pe verticală, împrejmuire teren aferent obiectivului de investiții; pistă de decolare-aterizare în lungime de 2820 m, lățime portantă 45 m și două acostamente cu o lățime de 7.5 m fiecare. Numărul de clasificare al structurii rutiere aeroportuare (portanța) este PCN=85 R/D/W/T;

cale de rulare Alfa, platformă parcare aeronave și canalizare ape pluviale aferentă suprafețelor de mișcare.

Master Planul de dezvoltare a obiectivului de investiții menționat a fost aprobat de către Autoritatea Aeronautică Civilă Română.

Pentru finalizarea acestui obiectiv de investiții și certificarea viitorului aeroport mai sunt necesare următoarele etape investiționale precum și asigurarea surselor de finanțare ale acestora:

– terminal pasageri + echipamente securitate;

– clădire energetică, remiză PSI, posturi control acces, gospodărie apă, parcare și drum acces terminal, drum tehnologic perimetral, drumuri tehnologice interioare, post trafo turn control, împrejmuiri și porți, rețele interioare aeroport, platforme antisuflu;

turn control;

– balizaj + marcaje suprafețe mișcare;

– amenajări de protecție acostamente (bandă pistă) conform normelor EASA;

– echipamente deservire aeroport;

– infrastructură servicii navigație;

– deviere canal Beselcin;

– racordare la rețelele principale de utilități;

– cheltuieli neprevăzute;

Pentru Aeroportul Târgu Mureș s-au alocat 50 de milioane de lei în doi ani

Aeroportul de la Brașov ar urma să fie primul construit de la zero după 1989, iar pentru construcția acestuia niciun fel de Guvern, de orice culoare politică, nu a alocat sume în buget. În schimb, pentru aeroporturile existente au fost alocate sume considerabile. Astfel, pentru Aeroportul din Târgu Mureș s-au alocat 50 de milioane în 2017 și 2018, pentru cel din Oradea – 18,270 milioane de lei, pentru cel din Baia Mare – 30 de milioane de lei, iar pentru cel din Satu Mare au fost alocate 10 milioane de lei numai anul trecut. Aeroportul din Târgu Mureș beneficiază și anul acesta de o alocare bugetară de peste 11 milioane de lei.

Esti Companie? Aplica gratuit!

Puteţi adăuga job-urile disponibile în compania dumneavostră pentru a fi vizibile pe site-ul BizBraşov, dacă solicitaţi un cont. Doar aşa veţi putea intra în contact direct cu candidaţii.

3 Comentarii

  1. Daca mai da si in 2020 si in 2021 tot cite 5 milioane de Euro atunci ar fi
    in total 15 milioane de Euro (69 mil RON) ar fi 33% din valoarea terminalului
    in trei ani. Iar Optimist spus … Daca se va putea zbura de pe aeroport in
    ianuarie 2021 este mai mult decit bine. Mai ales daca ne uitam la cit de
    repede s-a construit la aeroport pana acum. Ce face Primaria Brasov ?
    Nu doreste sa se implice de loc ? 2 mil de euro pe an ar fi 6 in trei si deja
    ar fi mai mult de jumatate din terminal platit. Dar mai bine ne mancam unii pe altii.

    • Paul, tot pe acest site exista niste explicatii de ce primaria nu poate sa se implice cu fonduri. Exista o lege prin care daca primaria Brasov se implica se face o ilegalitate. Primaria a anuntat ca va construi drumurile pentru aeroport insa numai in zona de juristictie a orasului Brasov (altfel devine o ilegalitate). Din cate stiu cele doua institutii sunt doua entitati complet diferite iar o asociere intre ele s-a incercat insa nu a fost permisa din cauza unei legi concurentiale cu restul aeroporturilor din tara, ceva de genu. Dar nu se pune problema ca primaria sa nu vrea, e ceva legat de legile concurentei ale UE.

  2. PSD numai RAU a facut BRASOVULUI!! PSD(PCR) au LUAT UZINA DE AVIOANE SI AU DUS-O LA CRAIOVA!! DACIA Pitesti s-a facut pe ATELIERELE CARE LUCRAU PTR. IAR BRASOV si tot asa s-a LUAT MECANICA FINA DIN BRASOV(intr-un fel UNICAT!)si industria de APARARE care s-a produs inca de pe timpul REGELUI si le-au dus pe TOATE in SUD(CRAIOVA, PITESTI, BUCURESTI Etc.!!! astia sant COMUNISTI DUPA CARE LE CURG BALELE LA UNII “CA LE-A DAT…” PSD , parca au au dat de la ei…….!!!!autostrada NU SE FACE, AEROPORT DUCE CU MINCIUNA, nu se face!! BRASOVUL NU ARE DREPT LA DEZVOLTARE !! la fel si ZIARISTI SANT SETATI IMPOTRIVA BRASOVULUI…!! DACA BRASOVUL ESTE PE PRIMUL LOC LA CEVA SE OCOLESTE SA-L MENTIONEZE , SA-L ARATE ASA CUM FAC CU CLUJUL SI TIMISOARA!! BRASOVUL A AVUT: fabricatia de CAMIOANE, TRACTOARE, TURBOSUFLANTE, RULMENTI, UNELTE SI SCULE , UZINE MILITARE, BICICLETE, COMBINATE CHIMICE, EXPLOZIVI,CAUCIUC ETC.!! CE MAI ARE AZI??? psd PARTIDUL CARE A DISTRUS AL DOILEA JUDET AL TARII ,DE PE TIMPUL COMUNISTILOR!!! daca un producator de MASINI A VRUT SA VINA LA BRASOV, DE LA GUVERN A FOST INTREPTAT SPRE TARA ROMANEASCA:OLTENIA , MUNTENIA ;in ARDEAL … SULA!!!

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*