Compania brașoveană Roman SA, aflată în insolvență, așteaptă rezultatul licitației de trei miliarde de lei pentru autocamioane militare inițiată de Guvernul României pentru a-și face planurile de producție pe anul în curs. „Deocamdată avem un contract de aproape un million de euro pentru producția de autocamioane pentru Petrom și Confind”, a explicat Carol Rugacs, directorul companiei.
Între timp, încercările de a exporta sute de autocamioane în Pakistan și Taiwan par să nu concretizeze. Mai mult, unul dintre cele două camioane trimise la rodaj în Pakistan urmează să fie readus în țară. „Am avut numai problem cu cei din Pakistan. Ne-au tot amânat, că sunt alegeri sau se întâmplă tot felul de lucruri care pun pe hold achiziția de autocamioane, motiv pentru care vrem să renunțăm la ideea de a le lăsa camionul în rodaj. Celălalt a fost plătit de ei, dar acesta este al nostrum și vrem să îl readucem în țară”, a explicat Rugacs.
Compania mai are în prezent 120 de salariați, dar ține „în așteptare” câteva zeci de pensionari, foțti angajați ai fabricii brașovene, care vor fi rechemați la muncă în cazul reluării producției de masă. „Lângă un muncitor bun, putem pune patru mai puțion buni, iar aceștia vor învăța. Așa era și pe vremea lui ceaușescu”, a mai spus Rugacs.
Roman Brașov participă, cu șanse reale, la mega-licitația de 700 de milioane de euro pentru achiziția de camioane militare a MApN. Producătorul român este terț susținător al giganților germani MAN și Rheinmetall. Concurența este reprezentată de italienii de la Iveco.
Dacă va fi declarat câștigător consorțiul din care face parte Roman, cel puțin 200 de milioane de euro vor rămâne în țară. „Suntem pregătiți și încrezători în această licitație. Avem parteneri solizi și avem și experiență. Cota noastră în consorțiu este de peste 20%“, spune Carol Rugacs, directorul fabricii brașovene.
3 comentarii
Am lucrat la autocamioane Brasov in perioada 1973 10 06pana in 1974 08 01 plecat in armata si reluat munca 1976 11 02 pina la data de 197706 07 si 1977 09 21 pina la data de 1977 12 19.Doresc adeverinta pentru dosarul de pensie si cistigurile aferente acestui interval de timp.
Aș dori să știu un preț pentru basculantele noi pe care le aveți și mai multe poze pt a recomanda unei firme de construcții de drumuri să cumpere.
ma numesc Predescu ciprian si sint din Buzau;si sint mare fan al editiilor retro al autocamioanelor produse de dumneavoaastra,in perioada anilor 1953 (SR-101),pina prin anii 1970 (SR-114S).nu-s multimiliardar,ca sa-mi permit fantezii gen colectii auto tematice;insa am teoretic o invenție care poate recupera carburantul din gazele de ardere al motorului,iar prin aportul suplimentar de oxigen pur,poate imbunatatii factorul de ardere si deci la alegere,fie consumul de carburant fie puterea motorului la acelas consum si aceeas cilindree.partea proasta e,ca la ora actuala,proiectul s-ar putea implementa pe masina,…stil remorca;asta pina rezolvam cu bilantul electroenergetic.daca;….prin absurd,sinteti interesati de o colaborare in vederea finalizarii si implementarii in fabricatie a proiectului,contactati-ma pe e-mail sau telefonic ,la numarul 0721311142!…tot ce m-ar interesa,la schimb;ar fi,….unul din cele 2 SR-101,despre care stiu ca le mai aveti,in dotare si mai ales,in stare de functionare!…va multumesc anticipat,si felicitari;….ca sinteti singurii care mai trageti cu dintii de istoria tehnica a acestei tari!…..in fond,de la „ligheane”(SR-101),pina la autobasculanta unicat de 250t,….produsele dumneavoastra,au facut istorie si au construit si industrializat o tara!….cu stima si respect,Predescu Cezar Ciprian