Economic, Stiri Brasov

FOTO Un brașovean a investit aproape 30.000 de euro într-o cafenea cu design unicat care îmbină lumea teatrului cu cea a ciclismului

Tânărul antreprenor de succes Szasz Zoltan este cel care are Velo Coffee, o afacere originală din Brașov, ce a stârnit interesul Google, acesta ajungând să fie partener oficial al festivalurilor Untold si Neversea. 

Szasz Zoltan este cel care,  în 2015, a venit cu o idee inedită de business în Brașov, aceea de a porni o afacere cu bibiclete mobile care găzduiesc echipamentele necesare preparării cafelei. Astfel, aceasta putea să fie mutată cu ușurință, aveai posibilitatea de a face cafea oriunde, iar calitatea produselor rămânea aceeași. „Am început proiectul Velo Coffee în decembrie 2015. Până în acel moment nu se mai făcuse așa ceva în Brașov.  Prima oară am deschis în Carrefour, dar, pentru că am avut succes, la jumătate de an distanță am deschis a doua locație, în 2016, în Coresi. Aromele sunt preparate de noi. Cea de turtă dulce este făcut din turmeric, halva, scorțișoară și sirop de zahăr”, susține acesta.

Clienții au fost încântați de cafeaua de calitate, la un preț accesibil, pe care o puteau achiziționa din cele două centre comerciale. Singurul înconvenient însă era faptul că aceștia nu aveau o locație exclusiv Velo Coffee în care doritorii să-și poată servi băutura. „Anul trecut, pe 16 decembrie, la recomandările clienților nostri de a deschide și o cafenea, am început să lucrăm la proiectul Velo Coffee – Cafe du Theatre. Fiecare detaliu în prepararea unei cafele contează. Trebuie să știi cum se prepară, cu ce arome o asociezi, dacă să adaugi sau nu un biscuite lângă. Noi oferim și povestea, la pachet cu cafeaua. Parterul este destinat pentru cei care se grăbesc și vor să achiziționeze cafeaua to go, iar etajul este pentru persoanele care vor să servească băuturile în locație”, povestește Zoltan.

 

Dragoste pentru cafea și pentru oameni

Numele afacerii provine de la substantivul „velo”, ceea ce în franceză înseamnă bicicletă, însă, dacă inversezi cele două silabe, acesta devine „love”, care în engleză se traduce ca „dragoste”, pentru cafea și pentru oameni. Zoltan credea că numele locației din centrul Brașovului va fi tot Velo Coffee, însă, într-o zi oarecare în care s-a dus în târg, a găsit un obiect ce i-a dat de gândit și care poate fi văzut astăzi în cafenea. „Velo este un nume de impact, scurt și ușor de reținut. În apropierea noastră se află Teatrul Dramatic, însă nu de aici mi-a venit ideea cu Cafe du Theatre. În târgul de vechituri am găsit un tablou cu un local ce avea acest nume, în fața căruia apărea și o bicicletă. Mi-a plăcut foarte mult și am decis să numesc astfel cafeneaua. Am simțit că așa trebuie să fie”, spune Zoltan zâmbind.

 

Idei de design acumulate în ultimii 10 ani

Felul în care arată astăzi Cafe du Theatre este în totalitate creația acestuia, fiecare obiect fiind făcut la comandă. Scaunele sunt singurele lucruri pe care Zoltan le-a cumpărat, până și barul ajungând să fie ruginit în mod natural. Ca mobilier predomină lemnul. „Am investit aproximativ 25.000 – 30.000 euro, în condițiile în care noi am muncit aici, iar eu am fost arhitect și designer. În Cafe du Theatre se regăsesc ideile mele acumulate în ultimii 10 ani. Am încercat să facem și o pictură vie, un tablou 3D. Mai exact, am făcut o ramă, iar în interiorul ei am pus o bicicletă. De asemenea, lângă bar, avem, într-o altă ramă, Tâmpa realizată din 60 kg de cafea și coordonatele locației prin GPS”, afirmă Zoltan.

Barul se află la parter, iar spațiul amenajat pentru degustătorii de cafea, și nu numai, este la primul etaj, aceștia având posibilitatea de a se bucura de întreaga atmosferă, fără să se preocupe de faptul că cineva ar putea fi cu ochii pe ei. „O parte din spațiu este gândit ca o lojă, dacă tot avem acest nume, astfel încât doritorii se pot uita în bar, acolo unde are loc spectacolul, pentru a vedea cum anume li se prepară băuturile. De asemenea, avem și o componentă vie în cafenea, mușchi naturali care se hrănesc cu umiditatea din aer, nefiind nevoie să fie stropiți cu nimic altceva”, povestește Zoltan.

 

Numele cafelelor după actori și scriitori români

Cu toate că locația este deschisă de un singur an, clienții acesteia au avut posibilitatea să participe la diverse evenimente, brașoveanul încercând să le ofere întotdeauna o experiență nouă, pentru că, după propria mărturisire, și el trebuie să fie mereu ținut în priză. „Am avut o seară de bancuri în care a venit un comediant și i-a făcut pe participanți să râdă, însă și clienții au fost invitați să spună bancuri. A fost ca un fel de leapșă cu glume. Avem și jocuri de societate precum Cortex sau Coridorul, care se pot lua oricând de la bar. Clienții pot veni în cafenea să și lucreze, pentru că avem spațiu destinat aceastei activități”, afirmă Zoltan.

În momentul de față, Cafe du Theatre pune la dispoziția doritorilor cărți pe care aceștia le pot lua acasă, singura condiție fiind aceea de a înlocui cartea respectivă cu o alta, când decid să revină în locație. Acestea au fost aduse de către prieteni, însă orice altă persoană care are cărți pe care vrea să le aducă în cafenea este încurajată să o facă. „Avem în derulare un exchange literar. Dacă vii la o cafea, găsești o carte interesantă la care trebuie, dintr-un motiv sau altul, să renunți, noi îți oferim posibilitatea de o lua acasă. E un circuit continuu. Urmează să mai aducem și alte cărți. În plus, vrem să modificăm numele cafelelor după actori și scriitori români”, spune încântat Zoltan.

 

Au fost sunați de reprezentații Google

Localul este unul tineresc, dar în același timp serios. Din acest motiv, 80% dintre clienți sunt tineri, studenți, chiar și elevi, localul fiind popular în rândul acestora. Până și cei de la Google l-au sunat pe Zoltan să îi comunice faptul că, în momentul în care dai search la cuvantul „velo” pe motorul de căutare, primul rezultat care apare, indiferent din ce parte a lumii ești, va fi Velo Coffee. Surprizele însă nu se opresc aici. Ei sunt singurii parteneri oficiali Neversea și Untold din Brașov. „După ce am fost sunați de Google pentru a ne spune că suntem extrem de căutați, ne-au abordat cei de la Neversea și Untold pentru a colabora cu noi. Astfel, suntem parteneri oficiali, iar pe biletele celor două mari festivaluri apare Velo Coffee. De la noi se pot cumpăra abonamente care au același preț ca acum și cu o zi înainte de festival. Avem undeva la 2.000 de bilete momentan”, susține Zoltan.

 

Planuri de viitor

În viitor, acesta dorește să organizeze în interiorul cafenelei o degustare de vinuri, pentru a atrage și publicul în vârstă de 30-40 de ani. Dacă în timpul zilei, când tinerii vin să bea cafea, atmosfera este una lejeră, de la ora 18.00 se dorește ca aceasta să se schimbe complet. „Vrem să facem degustări de vin cu platouri, mâncare mai ușoară, bruschete, brânzeturi, nuci, struguri. Vom schimba muzica, lumina, ambianța pentru a intra într-o cu totul altă poveste. Vom aduce și un dj care să mixeze muzică jazz, un bucătar care să prepare gustările și un somelier, profesionist în ceea ce privește vinurile”, povestește Zoltan.

Cu toate că, recent, s-au mai deschis alte două cafenele în zonă, lucrul acesta îl bucură pe brașovean, pentru că astfel zona respectivă se dezvoltă. Tânărul antreprenor ne-a mărturisit că dacă ar fi singura cafenea din apropierea Teatrului Dramatic, clienții nu ar veni doar pentru Velo Coffee, ci ar alege Strada Republicii, fiind o zonă pietonală intens circulată și despre care toată lumea știe. Dacă apar mai multe localuri în zonă, automat sunt atrase mai multe persoane, ceea ce înseamnă că tot mai mulți posibili clienți vor trece pe lângă Cafe du Teatre și în mod sigur vor fi tentați să treacă pragul cafenelei.

Esti Companie? Aplica gratuit!

Puteţi adăuga job-urile disponibile în compania dumneavostră pentru a fi vizibile pe site-ul BizBraşov, dacă solicitaţi un cont. Doar aşa veţi putea intra în contact direct cu candidaţii.

6 Comentarii

  1. Un antrepenor care isi bate joc de angajati …
    Nu va recomand sa va angajati la el !
    Aveti grija la salar!

    • Cimpian Robert

      Niciodată nu am avut încredere și nici nu voi avea în maghiari. Nu am cunoscut decât unul serios și de treabă în 25 de ani

  2. grav ! merge odata , de doua ori…dar pana la urma ti se duce buhul ! si uite -asa ajungi frumusel la faliment !:-(

  3. Atata timp cat nu cunoastem imaginea din asamblu nu stiu de ce comentati. Invidie, rautate si rasism.
    “Vulpea care nu ajunge la struguri, spune ca sunt acrii”
    Cimpian Robert, hai sa nu etichetam oamenii in functie de stare noastra psihica si etnie.
    Respect pentru reusita acestui tanar anteprenor!!!

  4. Horațiu Andrei

    În general, un şef îşi doreşte de la un angajat să se adapteze la locul de muncă, să ştie să îmbine munca şi viaţa persoanală şi să fie PUNCTUAL. E ușor sa stăm in tribună și sa criticăm! “concluzia” Fără motiv sigur nu ai avut imputație salarială.

  5. Bravooo Zoli!!! Așa mai departe. Vizavii de angajații, lasă ca știm noi care e adevărul. Programul lor este de la 8 dimineața si dacă ei ajung la ora 15 mi se pare normal ca sa fie sancționați la salariu. Atât am avut de zis.
    Semnat: George. Prieten apropiat al anteprenorului.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*