Stiri Brasov

Prima locomotivă diesel-electrică din România a mers pe ruta București – Brașov

Peste tot pe forumuri, wikipedia și pe bloguri sau în articole de presă apare faptul că prima locomotivă electrică din România a fost introdusă în circulație în 1965. Realitatea însă este cu totul diferită.

 

Pe wikipedia apare textul următor:

„Pe 9 decembrie 1965 au fost introduse în România primele locomotive electrice. S-a ales dificila secțiune Predeal – Brașov, adaptându-se sistemul monofazat de 25kV și 50 Hz. Licența a fost furnizată de Allmänna Svenska Electriska AB, Västerås (ASEA) din Suedia. Locomotivele aveau o putere de 5.100 kW și o viteză maximă de 120 km/h.

În 1966 începe și în România construcția locomotivelor electrice 060-EA pe baza acestei licențe suedeze, urmată și de realizarea variantei 060-EA1. Partea electrică și montajul general erau realizate de Electroputere Craiova, iar partea mecanică era asigurată de ICM Reșița.”

 

Adevărul istoric se prezintă astfel:

La 2 ani după ce a intrat în operare automotorul de viteză pe ruta București – Constanța, în vara anului 1938, iese pe șine prima locomotivă diesel-electrică din România, după o serie de modificări în uzilele Malaxa. Aceasta era un prototip Bunchi 2-Do-1 + 1-Do cu parte mecanică Henschel & Sohn, Kassel și două motoare Sulzer de 2.200 hp produsă în mai 1938, care mai apoi, care va fi folosită pe ruta București – Brașov.

Esti Companie? Aplica gratuit!

Puteţi adăuga job-urile disponibile în compania dumneavostră pentru a fi vizibile pe site-ul BizBraşov, dacă solicitaţi un cont. Doar aşa veţi putea intra în contact direct cu candidaţii.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*