Social, Stiri Brasov

FOTO „Școala ca acasă”, realizată de câțiva profesori brașoveni, cu ajutorul elevilor și părinților

Profesorii Școlii Gimnaziale Nr. 9 „Nicolae Orghidan” din Brașov au avut o idee inedită pentru a-i face pe copii să se simtă bine primiți la ore, dând culoare zonei exterioare a școlii și pictând pe trepte tabla înmulțirii, dar și o serie de cuvinte-valori.

În cadrul campaniei „O școală cu copii, pentru copii!”, din septembrie 2017, cadrele didactice ale școlii, ajutate de elevi și părinți, și-au propus să facă din clădire un loc cald, primitor, pentru cei peste 700 de elevi. Aceștia au pictat șotronul, roza vânturilor, curcubelul, dar și planetele.

„Școala noastră este o școală de cartier, în care existau, înainte de participarea la proiecte educaționale, probleme de disciplină și de învățare. Când am identificat aceste probleme, ne-am gândit la soluții. Una dintre ele a fost crearea unui mediu prietenos, deschis și favorabil învățării: școala, ca acasă. Așa, am hotărât – elevi, profesori, părinți – să realizăm acest proiect. Toată lumea a participat cu entuziasm!”, a declarant pentru sparknews.ro Cornelia Melcu, profesor pentru învățământul primar și initiator al proiectului.

 

Bullying-ul s-a diminuat

Rezultatele acestei inițiative au fost cele așteptate, deoarece fenomenul de bullying s-a diminuat, iar școala nu mai are acel aspect clasic și rigid. De asemenea, cadrele didactice organizează mai multe lecții și jocuri în afara clasei, prin care elevii își pot dezvolta abilități de viață. Aceștia respectă reguli și valori, cooperează și, cu toate că sunt în competiție, se respectă. În plus, s-a îmbunătățit și cultura organizațională, întrucât întreg colectivul s-a împlicat în proiect.

 

Cum și-a făcut elevii să participe la activități

Învățătoare la clasa pregătitoare în acest an școlar, Cornelia Melcu este ambasador Scientix și eTwinning. Ea a afirmat faptul că marea dilema a unui profesor ține de felul în care ar trebui organizat procesul instructiv-educativ în timpul orelor, pentru a-l face pe elev să participe și să se dezvolte în cadrul acestora.

„Cel mai des, cu elevii mei, am folosit dispozitive diferite pentru a crea jocuri online și chestionare, am făcut fotografii și le-am editat, am căutat și am descoperit informații legate de un anumit subiect. Cum s-a folosit tehnologia? Elevii au creat  jocuri online, au încărcat prezentarea clasei pe padlet, au creat un dicționar multilingv conținând cuvinte de bază, au realizat experimente, au creat chestionare, folosind GoogleDocumente și kahoot, au creat jurnale în comun, au  împărtășit informații despre astronomi celebri și astronauți , au creat o broșură. Anul acesta școlar, împreună cu părinți specialiști în programare, am participat, cu elevii mei de 6 ani, la evenimentul internațional Ora de cod, care i-a încântat pe micuți!”, spune Cornelia.

 

Aceasta, în calitate de profesor, și-ar dorit să aibă libertatea de a-și alege singură conținuturile pe care să le transmită elevilor, dar și ca evaluarea să fie adaptată și legată de procesul de predare-învățare, deoarece acum, ele sunt paralele.

Esti Companie? Aplica gratuit!

Puteţi adăuga job-urile disponibile în compania dumneavostră pentru a fi vizibile pe site-ul BizBraşov, dacă solicitaţi un cont. Doar aşa veţi putea intra în contact direct cu candidaţii.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*