Grupul polonez AmRest, prezent deja local cu francinza lanţului de cafenele Starbucks, a semnat un acord cu americanii de la Burger King pentru a dezvolta brandul de restaurante de tip fast-food pe cinci pieţe din Europa Centrală şi de Est, respectiv Polonia, Cehia, Slovacia, România şi Bulgaria.
Polonezii deja dezvoltau brandul pe anumite pieţe, Burger King fiind în portofoliul companiei din 2007. Mai exact, deţineau 40 de restaurante în Polonia, 14 în Cehia, două în Slovacia şi unu în Bulgaria. România era singura piaţă fără unităţi, dar după ce a pătruns pe piața Bucureștiului, lanțul fast-food are în plan orașe ca Timișoara, Cluj, Constanța, Iași şi Brașov.
„Partenerul nostru este un operator care deţine expertiza şi experienţa necesare pentru ca brandul Burger King să crească în această regiune care are un potenţial deosebit”, spune David Shear, preşedintele Burger King în regiunea EMEA (Europa, Orientul Mijlociu şi Africa).
Alan Laughlin, preşedintele brandului Burger King în cadrul AmRest, afirmă la rândul său că „(…) avem o viziune clară pentru dezvoltarea brandului. (…) Această mutare va contribui la întărirea poziţiei AmRest în regiunea Europei Centrale şi de Est“. Cele două părţi nu dezvăluie însă detaliile contractului precum planurile de expansiune.
Burger King a intrat pe piaţa locală prima dată în 2008 şi a ieşit patru ani mai târziu. Despre revenirea brandului s-a vorbit prima dată în 2014, însă chiar dacă erau declaraţii oficiale, nu exista numele unui partener, cum este cazul AmRest astăzi.
Lanţul american de fast-food Burger King, care are aproape 17.000 de restaurante la nivel mondial, a fost iniţial adus pe piaţa locală în 2008, ultimul an de boom economic, de oamenii de afaceri Eli Davidai şi Marius Nasta.
Patru ani mai târziu, compania care opera businessul intra în insolvenţă la cererea centrului comercial Liberty Center (preluat în urma unui dosar de executare silită din 2012 de băncile Alpha, Bancpost şi Bank of Cyprus, finanţatorii proiectului de 70 mil. euro). În primul an de prezenţă locală Burger King a deschis atunci cinci unităţi şi anunţa planuri pentru alte peste zece unităţi. Criza economică a pus însă pe hold planurile Burger King, în cel mai bun moment fiind deschise nouă localuri.
De asemenea, în anii aceia compania avea afaceri de maximum 3 milioane de euro şi pierderi cât jumătate din business. După intrarea în insolvenţă a Atlantic Restaurant System şi după închiderea restaurantelor operate de companie în România a mai rămas totuşi un local sub acest brand, în Aeroportul Otopeni. Acesta este însă administrat de o altă companie care operează mai multe magazine, cafenele şi restaurante din aeroport.