Social, Stiri Brasov

Povestea „Stației de călcat”: Ideea unei afaceri de succes pornită de o brașovencă, de pe băncile facultății

Ideea „Stației de călcat” i-a venit unei brașovence, tocmai din facultate. Aceasta este pe piața brașoveană de 3 ani, timp în care s-a bucurat de o creștere constantă și a reușit să ofere oamenilor, contracost, nu doar haine călcate, ci și timp liber.

Claudia Ciornobreve, originară din Sfântu Gheorghe, este cea care deține „Stația de călcat”, ideea afacerii venindu-i în momentul în care, studentă fiind, a trebuit să-și realizeze licența. Aceasta este absolventă a Universității „Transilvania” din Brașov și a studiat Ingineria și Managementul Afacerilor, în cadrul Facultății de Inginerie Tehnologică și Management Industrial. „Ideea mi-a venit în facultate. Mi-am dorit ca aceasta să fie tema mea de licență, însă, documentându-mă, mi-am dat seama că este ușor de implementat și nu presupune o investiție mare. În februarie se fac 3 ani de când suntem pe piața brașoveană”, povestește tânăra.

Deoarece a vrut să le inspire oamenilor încredere, aceasta a închiriat, încă de la început, un spațiu și a angajat o persoană care să calce hainele. „Am vrut să inspir siguranță, pentru că, dacă se întâmplă ceva, pe mine mă tragi la răspundere ca firmă. Oamenii mă mai întrebau unde duc hainele, cine le calcă. Toată lumea poate vedea cum anume călcăm hainele. Suntem transparenți”, spune Claudia.

 

„Nu spălați și hainele?”

Chiar dacă, ideea a fost privită cu scepticism, fiind un serviciu nou, Claudia nu s-a lăsat descurajată. Cu toate că a primit utilaje în valoare de 5.000 de euro, cea mai mare investiție a reprezentat-o timpul dedicat afacerii. „Multă lume m-a sunat să mă întrebe dacă noi nu spălăm hainele. Când le spuneam că doar le călcăm, îmi închideau telefonul. Ceea ce îi încânta pe ei era faptul că facem preluări și livrări. Cred că problema cea mai mare a fost să îmi fac cunoscut numele”, afirmă Claudia.

Întrucât mulți oameni doreau ca hainele lor să fie și spălate, nu doar călcate, Claudia s-a gândit să facă un contract cu o spălătorie, însă acest lucru nu a fost benefic afacerii sale. Astfel, a renunțat să colaboreze cu aceasta și s-a axat în continuare numai pe călcat. „Mi-am dat seama că a început să scădă calitatea serviciului pe care îl ofeream noi prin simpla colaboarare cu altcineva. Oamenii nu erau încântați de ceea ce făceau curățătoriile, iar la fiecare pată care rămânea pe haine, eu eram trasă la răspundere”, povestește Claudia.

 

Clienții au între 30-40 de ani

Dacă, la început, Claudia s-a gândit că serviciul se va adresa în principal persoanelor cu venituri peste medie, însă, în momentul de față, cei mai mulți care apelează la „Stația de călcat” au venituri medii sau sub medie, vârsta acestora fiind cuprinsă între 30-40 de ani. Tinerii se pare că nu sunt atrași de această idee. „Am încercat să mulez serviciul după nevoile fiecărui client. Ceea ce au toți în comun este tocmai faptul că sunt ocupați sau comozi. Nu doresc să calce și apelează la noi. În general familiile aleg să-și facă abonamente, iar bărbații preferă pachetele la bucată”, susține Claudia.

Aceasta susține că are cel mai mic preț de pe piată, când vine vorba de călcatul hainelor, oamenii neînțelegând algoritmul după care lucrează spălătoriile clasice. „Eu cunosc prețurile și îmi permit să le mențin cum sunt acum, pentru că avem flux constant. Oamenii se gândesc că serviciul este scump, pentru că nu știu cum să calculeze raportul între spălat și călcat al curățătoriilor. Ei se gândesc că le e mai ușor dacă lasă haina acolo și le-o și spală”, spune Claudia.

Deși, a durat ceva timp până ca „Stația de călcat” să-și fidelizeze clienții, după aproape 3 ani, afacerea funcționează tocmai pentru că, cei mulțumiți, recomandă serviciul și prietenilor lor. În plus, prima angajată a Claudiei a rămas până acum să lucreze împreună cu ea, ceea ce i-a oferit tinerei încredere în ideea sa. „Am legat prietenii cu clienții mei, iar datorită acestui lucru, ei m-au recomandat mai departe. Astfel, lumea a început să capete încredere în noi. Prima mea clientă, în continuare apelează la mine, iar 90% din cei care doresc ca hainele lor să fie călcate, sigur se întorc și a doua oară. Prima mea angajată încă lucrează aici”, afirmă Claudia.

 

Clienții din afara Brașovului nu plătesc taxă la livrare

Aceasta nu percepe taxă suplimentară în momentul în care clienți din afara Brașovului o contactează pentru a li se călca hainele. „Singura condiție pe care o am la comenzile din afara orașului o reprezintă cantitatea. Sunt sinceră cu oamenii de la început. Dacă mă sună cineva cu o comandă mai mică, îi spun că nu pot să mă duc azi să îi iau haina, dar, în zilele următoare, sigur fac cumva să leg comenzile între ele ca să ajung și la persoana respectivă. O comandă este onorată în 24 de ore”, susține Claudia.

Claudia oferă garanțieclienților săi, deoarece înțelege că e posibil ca unele articole vestimentale să nu fie călcate cum trebuie, întrucât, greșelile pot fi făcute din neatenție. „De la prima comandă le zic că dacă o haină este șifonată, la a doua le voi călca gratuit un articol. Efectiv greșelile se mai întâmplă, dar ne asumăm și căutăm o rezolvare împreună cu clienții”, spune tânăra.

În momentul de față afacerea are 3 angajați, însă, curând, va exista și o persoană care se va ocupa exclusiv de livrări. Claudia se bucură cel mai mult în momentul în care trebuie să angajeze o persoană nouă, deoarece acest lucru înseamnă că afacerea este în continuă creștere. „Până acum eu m-am ocupat și de livrat, însă, fiindcă afacerea a crescut, am nevoie de timp și pentru partea de birocrație, de acte. Am încercat să fac în așa fel încât programul să fie accesibil pentru toată lumea. Cu flux sau fără, ea a fost mereu lângă mine. Am 2 fete care vin la muncă în intervalul 7.00-15.00, una care vine între 10.00-18.00, iar persoana care va face livrările va lucra part time”, afirmă Claudia.

 

Parteneriate cu dezolvatorii imobiliari

O modalitate prin care Claudia și-a făcut cunoscută afacerea a reprezentat-o colaborarea cu dezvoltatorii imobiliari, precum Urban Invest. „Pe baza parteneriatelor, eu le ofeream reclamă pe site-ul meu, în timp ce ei puneau afișe în cartierele lor. De asemenea, locuitorii cartierelor beneficiau de reducere de 10%, pe baza cardurilor Avantaj”, încheie Claudia.

Esti Companie? Aplica gratuit!

Puteţi adăuga job-urile disponibile în compania dumneavostră pentru a fi vizibile pe site-ul BizBraşov, dacă solicitaţi un cont. Doar aşa veţi putea intra în contact direct cu candidaţii.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*