Stiri Brasov, Timp liber

Un sicilian vinde la Brașov preparate tradiționale din peninsulă, făcute cu „apă, sare și răbdare”

„O sole mio”, afacerea cu preparate italienești, pornită de sicilianul William Galati, a împlinit astăzi 3 ani. Acesta este încântat de felul în care a fost primit pe piața brașoveană și de prieteniile pe care le-a legat cu oamenii prin intermediul magazinului.

Sicilianul William Galai, stabilit în Brașov, a pornit acum trei ani o afacere cu produse aduse tocmai din Italia. Prima oară când a vizitat acest oraș, în 2006, s-a îndrăgostit de peisaje și de oameni, astfel încât, în 2011, a revenit la poalele Tâmpei. „Am venit în România prima dată pe 31 octombrie 2006. Țin minte că unchiul meu mi-a închiriat o cameră și, pentru că era zăpadă, nu prea erau oameni prin oraș, iar eu m-am plimbat singur prin centru. Am fost imediat fermecat. M-am întors în Brașov în 2011 și am încercat să fac ceva pe partea asta de afaceri cu produse italiene”, susține William.

Prima oară, William a lucrat la magazinul unchiului său de pe Strada Lungă. L-au deschis împreună, dar mai apoi acesta a dorit să aibă propria afacere. „Am fost primit super, când am venit în Brașov. Pentru că eu iubesc mâncarea italiană, am vrut ca lumea de aici să guste produsele și sandvisurile noastre. Din acest motiv, am deschis un magazin împreună cu unchiul meu, dar mai apoi eu am mers pe drumul meu”, afirmă William.

 

De unde vine numele afacerii

Fiind o fire optimistă, acesta și-a denumit afacerea după, probabil cea mai cunoscută melodie italiană, „O sole mio” a lui Luciano Pavarotti, care se traduce ca „raza mea de soare”. Numele magazinului face referire la faptul că  produsele italiene sunt cunoscute, dar și că, odată ce treci pragul acestuia, întreaga experiență îți va înveseli ziua. „Când italienii emigrau în America, singura melodie pe care o știau americanii era <<O sole mio>>. E o melodie faină pentru că, dacă nu e soare, sigur se va face cu mâncare bună și un pahar de vin”, spune râzând William.

 

„Cel mai fain e să mulțumești copiii”

Principalii clienți par a fi familiile cu copii, deoarece, cu ajutorul celor mici, cei mari au devenit fideli afacerii lui, însă și tinerii vin pentru a gusta preparatele italienești, la început doar din curiozitate, iar mai apoi chiar ajung să le îndrăgească. „Copiii nu mint niciodată. Ei gustă și nu se prefac că le place, ci spun exact ce cred despre produs. Ei sunt cei care îmi aduc mereu desene pe care eu le expun în magazin. La un moment dat am primit un desen și de la 4-5 persoane cu autism, în semn de mulțumire pentru că le-am făcut sandvișuri. Cel mai fain e să mulțumești copiii”, povestește emoționat William.

Acesta vine cu drag la muncă, pentru că are ocazia să interacționeze în fiecare zi cu oameni noi. Sunt și persoane care vin cu idei deja formate despre produsele italiene, dar William încearcă mereu să discute cu ei și îi încurajează să încerce ceva nou. „Vorbesc cu clientul mereu. Încerc să aflu gustul lui, să îi dau ceva nou și să văd dacă îi place sau nu. Sunt surprinși, dar reacționează bine. Chiar dacă la început sunt reticenți, după se întorc pentru mai mult. Sunt și oameni care se grăbesc, dar tot timpul trebuie să fii respectuos cu clienții. În general o zi la muncă trece ușor, pentru că lumea se simte ca acasă”, afirmă William.

Cu toate că produsele sunt mai scumpe, el încurajează persoanele să nu fie descurajate de acest lucru, pentru că toate preparatele sunt foarte bune și merită să plătești un pic mai mult pentru ele, chiar dacă achiziționezi o cantitate mica. „Aici poți să vii să cumperi și cu 5 lei. Au venit odată niște bunici speriați și le-am spus că nu trebuie să cumpere de toată pensia, ci doar să ia 100g ca să guste. Le-am dat 10 felii de salam și de atunci, în fiecare lună vin să mai cumpere”, susține William.

 

„Produse făcute cu apă, sare și răbdare”

În procent de 70-80%, produsele din magazin sunt aduse din Italia, dar acesta are și câțiva furnizori locali. William este foarte sever când vine vorba de unde anume își procură alimentele, pentru că vrea ca toate actele să fie în regulă. „E complicat cu marfa, fiindcă o aduni, după trebuie colectată și ma apoi refrigerată. Eu iau din toată Italia. Am multe feluri de brânzeturi, parmesan maturat timp de 36-40 de luni. Am prosciutto, care are aproape 24 de luni. A trăit mai mult timp în forma asta decât ca porc. Produsele sunt făcute cu apă, sare și răbdare”, spune William.

Cei care vin să cumpere, pot alege dintr-o gamă de mezeluri și brânzeturi, băuturi, dar și câteva dulciuri, toate specifice italienești. Clienții pot cumpăra sandvișuri făcute cu aceste produse pe care le pot servi acasă sau în „O sole mio”, dar și alimente de care se pot bucura în confortul propriu. „Ieri am primit marfă din Sicilia și niște bunătăți. Avem și câteva dulciuri precum cremă de alune, fistic, portocale sau migdale. În magazine se găsesc vinuri, lichior, limonacello și bere, toate din Italia. Sunt și niște alune culese chiar de bunica mea. Majoritatea oamenilor își iau pentru acasă”, susține William.

 

Bunica „O sole mio”

Acesta, amuzându-se, a mărturisit că dacă „O sole mio” ar fi o persoană, cea mai potrivită figură pentru magazin ar fi o bunică, pentru că ea este cea care te protejează, te hrănește și îți spune o vorbă bună în momentul în care nu ești în apele tale, ceea ce încearcă și William mereu să facă. „Dacă magazinul ar fi om, sigur ar fi o femeie, poate o bunică. Ea nu te lasă să pleci până nu mănânci. Aici însă, mai trebuie să și plătești”, afirmă William.

„O sole mio” a avut o creștere constantă de când s-a deschis, cea mai încărcată perioadă fiind dimineața, pentru că atunci oamenii vin să-și cumpere sandvișuri pentru micul dejun. Apoi este un flux mai moderat, iar seara, în jur de ora 6-7 pragul magazinului este din nou trecut de mai mulți clienți.

Esti Companie? Aplica gratuit!

Puteţi adăuga job-urile disponibile în compania dumneavostră pentru a fi vizibile pe site-ul BizBraşov, dacă solicitaţi un cont. Doar aşa veţi putea intra în contact direct cu candidaţii.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*