Stiri Brasov, Timp liber

FOTO Barul „de tip uzină”, Sculărie, intenționează să se extindă în franciză. Sfaturile clienților au ajutat la consolidarea brandului

Brașoveanul Liviu Șerban a deschis barul Sculărie, care are la bază conceptul de uzină, ce ține de istoria Brașovului din Epoca de Aur. Marca a fost recent înregistrată, însă, ceea ce contează cel mai mult pentru angajați, a rămas în continuare părerea clienților despre produsele lor.

Liviu Șerban a deschis, în 2013, barul Sculărie, care amintește de istoria Brașovului, dominată de industria din epoca comunismului. Deși chiar și furnizorii i-au spus că zona Răcădău nu este una potrivită pentru a porni o asemenea afacere, acesta a dorit să facă ceva diferit. „Cel mai dificil lucru cu care ne-am confruntat a fost să îi facem pe clienți să vină la local, pentru că zona nu era una extraordinar de populată. Recent s-a deschis si Passage-ul, care are un burger bun. Mă bucură că zona a mai crescut și apar locații noi și în afara zonei centrului istoric al Brașovului”, spune Liviu.

„Am făcut marca înregistrată”

Localul este o afacere de familie, iar conceptul de uzină a fost gândit împreună cu arhitectul brașovean George Orzan, care a avut mai multe proiecte precum Casa Tudor, Sub Tâmpa sau Magnolia, iar, începând cu acest an, Sculăria este o marcă înregistrată. „Am făcut marca înregistrată, dar încă nu ne-au ieșit actele. Ni s-a oferit posibilitate de a ne franciza și o să vedem ce o să fie și pe partea asta. Momentan suntem mici și oferim cât de mult putem”, susține Liviu.

Deși la început oamenii au venit mai mult din curiozitate, cei de la Sculărie s-au axat în principal să îi fidelizeze pe cei care locuiesc în zonă. Din acest motiv, ei sunt foarte atenți la produsele pe care le fac și cum le fac. Au existat și există persoane care vin din alte cartiere să viziteze localul, însă aceștia îl vizitează cam o dată pe săptămână sau o dată pe lună. „Diferența dintre o cafenea de cartier și una din centrul orașului ține de numărul clienților. Dacă în centru există un flux mare și turiștii trec continuu, astfel încât atunci când se ridică unul, intră altul, nu simți în momentul în care faci o greșeală. Aici, dacă pierzi un om de-al casei, el o sa aibă remarci negative și toată lumea știe că publicitatea negativă este mult mai ușor de împrăștiat”, afirmă Liviu.

În momentul de față, la Sculărie, sunt 12 angajați care lucrează part-time, pentru că mulți dintre aceștia activează și în alte domenii. În bucătărie sunt în jur de 6-7 bucătari, însă personalul este cel care a fost încă de la deschiderea localului. „Sunt 12 angajați care lucrează part-time, pentru că nu prea găsim personal. Știm că nu suntem cel mai vesel personal, mereu cu zâmbetul pe buze, dar știu că oferim respect. Noi ne-am obișnuit așa, și cu bune, și cu rele. În mod normal, nu am avea nevoie decât de vreo 6 persoane, dar sunt mulțumit cum muncesc cei de acum, pentru că îi și cunosc”, povestește Liviu.

Livrările se opresc de la ora 20.00

În timpul săptămânii, dimineața, fluxul persoanelor care vin în local nu este unul foarte mare, însă, spre seară, acest lucru se schimbă. După o zi de muncă, oamenii vin în local să se relaxeze, iar din acest motiv, după ora 20.00 nu se mai primesc comenzi. „Lumea vine la bar, dar și comandă. Dimineața oamenii comandă mai mult, însă seara ei vin în local. Pentru că încercăm să oferim clienților confortul de a comanda aici, de la ora 20.00 noi oprim partea de livrare ca să nu ne aglomerăm”, spune Liviu.

Acceptă sfaturi pertinente de la clienți

Întrucât ceea ce contează cel mai mult pentru cei de la Sculărie este părerea clienților, de-a lungul timpului, aceștia au ascultat și îmbunătățirile pe care le-au sugerat ei, cu condiția ca sfaturile pe care le-au primit să fie pertinente. „Eu nu pot să le văd pe toate, pentru că sunt om, iar oamenii mai fac greșeli. Sunt și clienți de-ai casei care ne-au spus că ar mai trebui un pic de sare la un anumit produs. Unele sfaturi le-am ascultat, însă nici nu poți să îi asculți pe toti, pentru că atunci nu mai ai identitatea ta”, afirmă Liviu.

Anul acesta, însă, Sculăria nu a avut o creștere a profitului semnificativă, pentru că a realizat lucrări pe terasă, iar din cauza vremii, clienții nu au mai venit la local așa cum ar fi făcut-o în mod normal. „Am investit foarte mult, am renovat tot, dar am și pierdut mult. Lunile mai, iunie și iulie au fost ploioase, dar august a fost o gură de aer pentru noi, să zic așa, fiindcă am reușit să acoperim ce era pe minus. Acum avem un plus mai mic, dar mergem înainte. Poți să controlezi multe lucruri, dar nu și vremea. Poate că acolo, undeva, este un echilibru, dar asta nu mai ține de noi”, încheie Liviu.

Esti Companie? Aplica gratuit!

Puteţi adăuga job-urile disponibile în compania dumneavostră pentru a fi vizibile pe site-ul BizBraşov, dacă solicitaţi un cont. Doar aşa veţi putea intra în contact direct cu candidaţii.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*