Economic, Stiri Brasov

Mes Amis Boutique, afacerea pornită cu 2.000 de euro împrumutați, a împlinit trei ani de existență. Săptămânal, sunt aduse aproape 500 de produse

Mes Amis Boutique, deschis cu 2.000 de euro împrumutați, a împlinit vârsta de 3 ani de activitate pe piața brașoveană. Outlet-ul dorește în cotinuare să-și mențină poziția de cel mai de succes magazin de acest tip și să se bucure de comunitatea pe care a format-o, dar și să-și ajute clienții să se descopere pe ei înșiși.

Într-o zonă centrală a orașului, se află cel mai de succes magazin de tip outlet din Brașov, ce aparține Alinei Balcu. Inițial, acesta ar fi trebuit să fie un magazin în stilul shabby chic, însă pe parcurs ideea a suferit modificări. Deși, în principal Mes Amis Boutique se adresează femeilor, pragul său este trecut și de nenumărați bărbați, soții sau prietenii cumpărătoarelor. Însă, pentru a nu se întreba ce anume caută ei în acest loc plin de lucruri feminine, s-au îmbinat două stiluri, cel vintage și cel industrial, pentru ca vizitatorii de sex masculin să se simtă confortabil participând la cumpărăturile partenerelor lor. „Oglinzile și biroul din față sunt făcute în stilul shabby chic, vintage, dar în același timp elegant, iar mobilierul din țevi de gaz este modular și a fost făcut de un prieten designer din București. Bărbații se simt bine pentru că e ceva masculin, rece, forțos”, spune Alina cu zâmbetul pe buze.

 

Nu există spațiu pentru haine bărbătești

 

La început magazinul a avut și articole bărbătești, dar, din cauza spațiului restrâns și datorită faptului că, în principal, femeile sunt cele care cumpără articole vestimentare din outlet, s-a renunțat la aducerea acestora în magazin. Însă, de 2 săptămâni, ele au revenit în Mes Amis Boutique, pentru o perioadă de probă, cu scopul de a vedea cum anume și dacă influențează piața. „Foarte mulți bărbați se întrebau dacă am scos de tot articolele bărbătești. De 2 săptămâni le-am adus, dar doar în magazin, că tot e perioada sărbătorilor. Din păcate însă, nu cred că le vom lăsa prea mult timp, pentru că doamnele sunt pe primul loc. Dacă pe viitor ne vom extinde, o să le acordăm bărbaților un spațiu generos”, afirmă Alina (foto).

În cei 3 ani de activitate, Mes Amis Boutique a avut o creștere mică, dar constantă, deoarece sunt aduse săptămânal minim 300-500 de produse, care la finalul sezonului intră la reduceri. Alina și-a dat seama însă, că în Brașov nu există magazine specializate pe rochiile de ocazie. Din acest motiv, recent, a fost amenajat un spațiu dedicat doar acestor rochii, de unde clientele își pot alege un model unic, la un preț de outlet. Sunt perioade în care vânzările merg mai bine și în care vânzările merg mai prost. În ianuarie e lună de reducere, la fel și luna august. Noi am încercat să suplinim altfel lipsurile. Ne-am dat seama că este o lacună pe Brașov în ceea ce privește rochiile de ocazie și am venit noi cu o ofertă de rochii de foarte bună calitate care a prins foarte bine. În perioadele în care toate business-urile merg mai prost, al nostru este încă pe linia de plutire, pentru că avem acele rochii de evenimente de tot felul”, spune mândră Alina.

 

„Poți să ieși fără să fi cumpărat nimic după ce ai probat 30 de lucruri”

Plusul pe care îl are outlet-ul de pe Iuliu Maniu față de magazinele din mall ține de felul în care oamenii interacționează unul cu celalalt. E obligatoriu ca toate persoanele care intră în magazin să fie salutate și să li se zâmbească. Dacă au nevoie de ajutor, îl pot solicita fără probleme, însă dacă doresc să probeze o mulțime de articole vestimentare, o pot face fără să se simtă supravegheate. „E clar că am avut și evenimente neplăcute, dar asta nu înseamnă că trebuie să bănuim o lume întreagă și sub nicio formă să îi forțăm pe ceilalți să aibă un anumit tip de comportament. Tu poate ai chef să te uiți azi. Eu în concedii aveam o zi în care mă uitam și doar a doua zi cumpăram ce îmi rămânea în minte. Sunt o fire foarte impulsivă și fac cumpărături sub imboldul momentului. De aia am nevoie de timp să mă gândesc. Dacă eu simt așa, ce pretenții să am de la alții? Poți să ieși fără să fi cumpărat nimic după ce ai probat 30 de lucruri. N-are nimeni nicio treabă” susține Alina.

 

Clientela: femei de peste 25 de ani

 

Cu toate că magazinul este situat într-o zonă în care circulă foarte mulți studenți, clientele sunt persoane feminine de peste 25 de ani, chiar dacă aceștia beneficiază de 10% reducere la orice articol. Motivul pare să fie felul în care arată Mes Amis Boutique din exterior. „Unii cred că e un magazin prea scump și nu ar putea găsi ceva aici, ori că e second. Majoritatea sunt modele și mărimi unice, peste 90%. Fiind atât de multe și atât de diferite, nu au noțiunea unui outlet. E din cauza fetelor că aranjează vitrinele în așa fel încât magazinul pare exclusivist. Desenele de pe geam sunt făcute de prietena noastră Ioana, care în fiecare sezon vine și face altceva. Florile le luam de la oameni din zonă. Totul e făcut de prieteni”, a povestit Alina.

Mes Amis Boutique organizează evenimente și activități la care poate participa oricine. Împreună cu Tony, care a lucrat în domeniul resurselor umane, Alina a avut un eveniment în care femeile au putut să se cunoască pe ele însele, au făcut exerciții de creștere a încrederii în propria persoană, iar la sfârșit au defilat în ținute Mes Amis Boutique, alcătuite în principal din rochii și fuste. „Sunt 2 energii. Fiecare avem parte feminină și masculină, depinde ce vrem să dezvoltăm, să scoatem în evidență și să arătăm lumii și nouă. Mulți nu doresc să dezvăluie acea parte vulnerabilă pentru că sunt deschiși atât la bune cât și la rele. Dacă ții poarta închisă nu o să intre nimeni, dar dacă e deschisă poate intră și cine trebuie. Poți să fii și rănit, dar înveți și de acolo. Încrederea în sine se face prin expunere. Nu trebuie să fie o expunere totală, ci treptată, iar cu cât capeți mai multă încredere în tine, cu atât îți pasă mai puțin pentru că, până la urmă, legăturile noastre adevărate sunt pe vertical”, a completat Alina.

Autor: Bianca Ivașcu

 

Citește și:

De la un garaj de haine la cel mai de succes outlet din Brașov. Cum a reușit brașoveanca Alina Balcu să creeze o comunitate a eleganței cu ajutorul prieteniei

Esti Companie? Aplica gratuit!

Puteţi adăuga job-urile disponibile în compania dumneavostră pentru a fi vizibile pe site-ul BizBraşov, dacă solicitaţi un cont. Doar aşa veţi putea intra în contact direct cu candidaţii.

Un comentariu

  1. Pingback: Ce mărime are fericirea? - Sonas

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*